نوشته شده توسط : صبا

روش انتقال مخاطبین گوشی به سیم کارت



درست است که گوشی های هوشمند روز به روز پیشرفته تر میشوند و طول عمر بیشتری پیدا میکنند و گارانتی های طولانی که ضمانت کیفیت گوشی هایشان است را به کاربران خود تقدیم میکنند اما مسئله این است که تمامی افراد دارا و صاحب اخرین مدل گوشی ها نمی باشند و از طرفی دیگر بهترین گوشی ها نیز پس از گذشت چندسال عملکردشان دچار اختلال میشود و حتی گاهی به طور ناگهانی می سوزد و اتفاقاتی از این قبیل برایشان رخ میدهد و آنگاه است که نگرانی ما بابت اطلاعات ذخیره شده در آنها اعم از عکس فیلم و شماره های ذخیره شده بالا میرود در مورد عکس ها و فیلم و و.. راهکارهای ملموسی وجود دارد اما در مورد شماره های ذخیره شده که برخی از آنها حیاتی می باشد باید بگویم راه حلی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم

 

روش های متداول ذخیره لیست مخاطبین

 

ذخیره مخاطبین بر روی سیم کارت

ذخیره مخاطبین بر روی حافظه یو اس بی

ذخیره مخاطبین بر روی کارت حافظه

انتقال مخاطبین از گوشی به سیم کارت

 

افراد می توانند به خاطر آسیب دیدن احتمالی گوشی، خریدن گوشی جدید و یا حتی انتقال مخاطبین کاری به گوشی کاری خود، نسبت به انتقال مخاطبین از گوشی به سیم کارت اقدام کنند. با توجه به این که سیم کارت یک فضای ذخیره سازی مطمئن می باشد و شما می توانید به راحتی و با خیالی آسوده اطلاعات مخاطبین را از سیم کارت بازگردانی نمایید، این روش ساده ترین و سریعترین راه برای ذخیره فرست مخاطبان می باشد.

ابتدا لازم است کاربر به برنامه مخاطبین یا Contact گوشی هوشمند خود مراجعه کرده و بر روی خطوط افقی در گوشه سمت چپ صفحه کلیک کند. با انجام این کار منوی مربوط به مدیریت مخاطبین برای شما به نمایش در خواهد آمد. در منوی باز شده، شما روی گزینه Manage Contacts یا مدیریت مخاطبین در قسمت پایین صفحه کلیک کنید، سپس؛ از بین گزینه های موجود با انتخاب گزینه سوم Move Contact یا انتقال مخاطب صفحه ای برای شما باز می گردد. در این صفحه با انتخاب گزینه Phone یا تلفن مبدا ارسال را مشخص خواهید کرد. سپس با انتخاب شماره مخاطبین مورد نظر، دکمه Done یا انجام شد را کلیک کنید و وارد مرحله بعد شوید.

در این مرحله شما باید تعیین کنید، قصد دارید اطلاعات مخاطبین خود را به کدام فضا انتقال دهید به عبارت ساده تر: مقصد انتقال را مشخص کنید. ابتدا گزینه Sim 1 یا سیم کارت 1 را انتخاب کنید که در واقع همان سیم کارت گوشی شما می باشد.دقت فرمایید: در صورتی که سیم کارت جدید در گوشی موبایل قرار داده اید، روی گزینه سیم کارت 2 کلیک کنید.

سپس هشداری را روی صفحه نمایش گوشی خود خواهد دید. این هشدار به این خاطر است که در ضمن فرایند انتقال احتمال دارد اطلاعات جانبی مانند ایمیل ، آدرس و ... از دست برود.

بعد از دیدن هشدار باید گزینه Continue یا ادامه را انتخاب کنید و در پایان روی دکمه Move یا انتقال کلیک کنید تا عملیات انتقال مخاطبین گوشی به پایان برسد.

اکنون شما توانسته اید اطلاعات اصلی مخاطبین (نام و نام خانوادگی و شماره تلفن ) را به راحتی به سیم کارت انتقال دهید.

استفاده از قابلیت انتقال مخاطبین به سیم کارت، یک ویژگی بسیار مهم و کاربردی در گوش های هوشمند اندروید می باشد که گوشی های هوشمند آیفون از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند.

از دست دادن اطلاعات تماس مخاطبین مهم از اعضای خانواده گرفته تا تماس یک دوست یا همکار ، همواره برای کاربران ناخوشایند است، پس بهترین کار این است که از لیست مخاطبین پشتیبان گیری کرده و سپس در زمان مناسب آنها را به کارت حافظه یا سیم کارت منتقل کنید.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: سیم کارت , خرید سیم کارت رایتل , سیم کارت اعتباری رایتل , رایتل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

رونمایی محصولات جدید اپل در رویداد سپتامبر

 

اپل برخلاف دیگر کمپانی های سامسونگ و هواوی و.. که اصرار زیادی روی تنوع محصولات خود و راضی کردن تمامی اقشار جامعه دارند هر سال فقط مدل های محدودی را در مراسم رونمایی خود معرفی میکند . معتقد است که قادر است تمامی اقشار جامعه از دانشمند گرفته تا کارمندهای ساده را با ایک مدل گوشی معرفی شده ی  خود راضی کند و هنر را هم در این میداند و تنها دلیلی نخریدن بعضی افراد و تمایلشان به برندهای دیگر را قیمت بالای گوشی ها میداند که البته کاملا هم منطقی می باشد چرا که ان برند همیشه ابتدای لیست پرفروش ترین ها را ازآن خود کرده است

 

مارک گرمن، تحلیلگر بلومبرگ، فهرستی از محصولات جدید اپل که قرار است در این رویداد رونمایی شوند را منتشر کرده است.

 

 

اپل واچ سری 7

 

اپل واچ سری 7 با طراحی متفاوت و تغییراتی در صفحه نمایش و فریم، از جمله محصولاتی است که انتظار می رود در این رویداد رونمایی شود. ساعت هوشمند سری 7 با نمایشگر جدید و حاشیه های باریک تر و بدنه ضخیم تر از تراشه S7 بهره می برد و با مصرف انرژی کمتر و قدرت پردازشی بالاتر نسبت به سریهای قبل، شانس بیشتری برای تصاحب بازار خواهد داشت.

اپل مانند قبل تلاش کرده است تا تنوع قابلیت های ساعت های هوشمندش را در زمینه پایش فعالیت های ورزشی افزایش دهد. ویژگی Time to Walk برای مشترکان اپل فیتنس و دو کلاس جدید Time to Run و Meditations صوتی، از جمله این تلاشها به شمار می رود.

آیفون 13

 

گوشی هوشمند آیفون 13 ، نخستین محصولی است که در این فهرست می درخشد. گوشی هوشمندی از خانواده S، که هنوز نیامده، اخبار و حواشی زیادی را به همراه داشته است. اپل که در طراحی گوشیهای هوشمند آیفون 13 ، از تراشه A15 و نمایشگر 120 هرتزی با ناچ کوچکتر بهره برده، امیدوار است به فروش بسیار خوبی در عرضه این سری قدرتمند برسد.

 

 

ایرپاد 3

 

ایرپاد 3 اپل، نسل سوم از هندزفری فاقد سیم است که نسبت به ایرپادهای قبلی کامل تر و پیشرفته تر بوده و شانس زیادی برای حضور در این مراسم را خواهد داشت. این محصول کوچکتر و سبک تر، با تغییرات ظاهری نسبت به مدل استاندارد به بازار عرضه می گردد و طراحی آن بسیار شبیه ایرپاد پرو کنونی است. مدل جدید با حذف صدای محیط، دارای ANC نمی باشد.

 

آیپد مینی 6

 

آیپد مینی 6 که به احتمال زیاد آخرین تبلت از خانواده آیپد مینی می باشد، از محصولات دیگری است که انتظار می رود در مراسم سپتامبر از آن رونمایی گردد. این مدل که بعد از یک دهه برای نخستین بار، باز طراحی می شود؛ از طرح های قدیمی فاصله گرفته و در قالبی زیباتر و مشخصات سخت افزاری پیشرفته تری به بازار عرضه می گردد.

این تبلت با استفاده از تراشه A15 و با لیتو گرافی 5 نانومتری پلاس TSMC ساخته شده است که احتمالا شامل 6 هسته پردازشی متشکل از 2 هسته قدرتمند برای پردازش سنگین و 4 هسته ضعیف تر برای پردازش روزمره خواهد بود. با توجه به این که این تراشه از نوع SOC (سیستم روی جیپ) می باشد، انتظار می رود اجزای تبلت مانند موتور عصبی، ISP و ... نسبت به نسل پنجم آیپد مینی که از تراشه A12 استفاده می کردند، بهبود قابل توجهی داشته باشند.

به نظر می رسد اپل با حذف درگاه لایتنینگ از USB-C استفاده خواهد کرد و لوازم جانبی این آیپد از صفحه کلید تا کیس تغییرات زیادی خواهد داشت و قسمت تحتانی پشت دستگاه به اسمارت کانکتور مجهز خواهد شد.

علاوه بر این محصولات ، گرمن بر این باور است که اپل از یک آیپد نسل 9 باریک و اقتصادی با هدف جذب دانش آموزان و دانشجویان رونمایی می کند.

علاقمندان به مک بوک پرو باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانند، چرا که به نظر نمی رسد این محصول در سپتامبر رونمایی گردد.گرمن می گوید: مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه M1X امکان دارد در یک رویداد جداگانه ای به زودی رونمایی شوند.

 

منبع : سایت خرید و فروش  سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: آیفون , اپل , تلفن همراه تاشو , تلفن همراه , رندباز , آیفون ۱۲ مینی ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

با گذشت زمان و افزایش ارتباطات و پیشرفت علم سطح توقع افراد از شرکت ای ارائه دهنده ی خدمات در تمامی زمینه ها بالا رفت چرا که طبق همین توقعات و چه بسا بیشتر اپراتورها و سایر شرکت های خدماتی هزینه ی سرویس ها را بالا بردند برای مثال در زمینه ی سیم کارت و اپراتورها که مورد و موضوع بحث امروز ما نیز میباشد باید اینطور گفت که در گذشته آنتن دهی مناسب و قطع نشدن تماس هنگام مکالمه در سطح شهر تنها خواسته ی ما از اپراتور بود با گذشت زمان آنتن دهی در سایر نقاط استان های ایران مانند شهرستان ها و روستاها نیز به لیست توقعات اضافه شد و حال آنتن دهی در تمام نقاط جغرافیایی حتی خارج از محدوده نیز به این لیست اضافه شده است

به طور کلی رومینگ به معنای استفاده از خدمات تلفن همراه از اپراتور دیگری غیر از اپراتور اصلی مشترک می باشد. به عبارت دیگر این سرویس به کاربر امکان استفاده از خدمات تلفن همراه خود را در صورت خروج از محدوده جغرافیایی شبکه مبدا خواهد داد.

با توجه به نوع سفر، داخلی یا خارجی، مشترکین می توانند از سرویس رومینگ ملی یا بین المللی استفاده کنند.

 در رومینگ ملی، اپراتوری که از پوشش سراسری و بیشتر برخوردار است، ملزم به سرویس دهی به اپراتورهای کوچک تر می شود. یعنی رومینگ ملی امکان استفاده از خدمات ارتباطی و پوشش شبکه را در داخل کشور برای همه مشترکین (همراه اول،ایرانسل ورایتل) مهیا می سازد.

بعضی از برنامه های موجود در گوشی های هوشمند به صورت اتوماتیک در پس زمینه به یک شبکه متصل شده و به انتقال داده با استفاده از رومینگ ملی می پردازند. یعنی در زمان جابجایی یا مسافرت ، با ورود به منطقه ای که تحت پوشش آنتن دهی اپراتور شما نیست، از پوشش شبکه اپراتور دیگر استفاده می کنید.

این طرح که با هدف بالا بردن کیفیت خدمات اپراتورها صورت گرفته، برای مصرف کننده هزینه ای نخواهد داشت و هزینه آن مابین اپراتورها تسهیم می شود.

بدیهی است؛ در رومینگ ملی اپراتوری که دارای پوشش شبکه و فراگیری بیشتر می باشد، تعداد کاربران بیشتری را مهمان خود می کند. این سرویس احتمال زنگ نخوردن گوشی هوشمند و نداشتن آنتن را تقریبا به صفر می رساند و مشترک هر اپراتور می تواند در هر لحظه از پوشش شبکه ای دیگر اپراتورها استفاده نماید.

با توجه به این که همراه اول به عنوان اولین اپراتور، از بیشترین پوشش شبکه برخوردار است، طبیعتا بیشترین نرخ میزبانی رومینگ نیز بر عهده این اپراتور می باشد.

در گزارش جدید منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(فصل بهار 1400) نرخ میزبانی این اپراتور شش برابر از رتبه بعدی بالاتر است.

 

تعداد مکالمه از طریق رومینگ ملی به تفکیک اپراتورها پایان سه ماهه اول سال 1400

 

اپراتور میهمان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

اپراتور میزبان

 

همراه اول

ایرانسل

رایتل

همراه اول

 

2127820

0

ایرانسل

13577955

 

0

رایتل

4181149

2747257

 

 

وضعیت پوشش شهرها، روستاها و جاده ها به تفکیک اپراتور بر اساس پایین ترین سطح تکنولوژی تا پایان سه ماهه اول سال 1400

 

نام اپراتور

تعداد شهرهای تحت پوشش

تعداد روستاهای تحت پوشش

درصد پوشش جمعیتی

کیلومتر جاده های اصلی،فرعی و ریلی تحت پوشش

همراه اول

1395

44918

96.9

82146

ایرانسل

1366

19498

87.21

64066

رایتل

438

1069

60.5

27562

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز





:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت 912 , سیم کارت همراه اول , رندباز , رومینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

امکانات جذاب سری جدید آیفون

نمیدانم شماهم جزو طرفدارهای کمپانی اپل میباشید یا خیر عرچند به احتمال قوی جزو طرفداران این برند هستید زیرا تمام کسانی که یکی از محصولات این کمپانی از گوشی های آیفون گرفته تا سیستم مک را در دست دارند از کیفیت این محصولات رضایت تام دارند چراکه مهم ترین هدف این کمپانی جلب رضایت کاربران خود است و همین باعث شده گوشی آیفون با توجه به قیمت بالایش همیشه جزو مقرون به صرفه ترین گوشی ها ظاهر شود

گوشی های جدیدآیفون به نام های دی 16، دی 17، دی 63 و دی 64 از جمله محصولاتی هستند که قرار است در این مراسم رونمایی شوند. ولی گزارشات حاکی از آن است که اپل قرار است مدل جدید اپل واچ، ایرپاد و یک مدل مینی آیپد دانش آموزی با تراشه M1X که مدل ارتقا یافته مک بوک پرو خواهد بود؛ به بازار عرضه کند.

این شرکت که همواره به دنبال ارتقا محصولات خود از نظر کیفی و کمی بوده است، در عرضه مدل های جدید، تغییرات قابل ملاحظه ای خصوصا در قابلیت دوربین ها ارائه کرده است. به نظر می رسد قابلیت دوربین های گوشی های هوشمند جدید اپل، نقطه عطف جانشین آیفون 12 باشد.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که اپل در مدل های جدید این شرکت، از سه دوربین جدید و قابلیت های ضبط ویدئویی حرفه ای استفاده خواهد کرد. تکنیک سینما تک ویدئو قابلیتی است که در گوشی های هوشمند جدید برای ضبط ویدئو اضافه شده است. این تکنیک بسیار شبیه حالت Portrait می باشد که نخستین بار در سال 2016 در گوشیآیفون 7 پلاس از آن استفاده شده است. این قابلیت محبوب در بین کاربران ، فرد را در فوکوس واضحی قرار می داد و همزمان زمینه تصویر را تار می کرد.

گوشی های هوشمند جدید، قابلیت ضبط ویدئو در فرمت proRes را نیز دارا می باشد که امکان ضبط کلیپ هایی با کیفیت بالاتر را به کاربر می دهد، علاوه بر این؛ برای ویرایشگر نیز امکان کنترل بیشتر پس از تولید ویدئو فراهم شده است. شرکت اپل از قابلیت Pro RAR  در گوشی های آیفون عرضه شده در سال گذشته استفاده کرده بود که به ویرایشگران حرفه ای عکس امکان کنترل بیشتری را می داد.ولی قابلیت ProRes امکان ضبط ویدئو با وضوح اچ دی و 4K را به کاربر می دهد و مخصوص گوشی های گران قیمت آیفون پرو می باشد.

به نظر می رسد اپل در عرضه سری جدید محصولات خود با حفظ مولفه هایی همچون بهره گیری از اینترنت 5G ، طراحی و اندازه های 5.4 اینچ و 6.1 اینچی برای مدل های معمولی و اندازه های 6.1 اینچ و 6.7 اینچی مدل پرو، قرار است بیشترین تغییر را در بخش داخلی و نمایشگر ایجاد کند. مجهز بودن سری جدید به تراشه A15 سریعتر، لبه کوچکتر صفحه نمایش و فناوری صفحه نمایش جدید که نرخ ریفرش را برای پیمایش روانتر امکان پذیر می سازد، از جمله این تغییرات می باشد.

یکی از قابلیت های منحصر بفرد گوشی های هوشمند جدید، کنترل کاربر بر روی ظاهر رنگهای تصویر می باشد. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد که از بین چندین سبک از سبکی که مثلا رنگها را گرمتر یا سردتر نشان می دهد و در عین حال رنگ سفید را خنثی نگه می دارد، استفاده کند. در گزینه های دیگر نیز کاربر می تواند سایه ها را عمیق تر و با کنتراست بیشتر نشان دهد.

اپل در صدد است تا یک استایل متوازن تر برای نشان دادن سایه ها و رنگ های طبیعی با ظاهر روشن تر ارائه دهد. در این قابلیت با استفاده از هوش مصنوعی تغییرات روی اشیا و افراد اعمال می شود و کاملا با فیلتر استانداردی که در اپلیکیشن دوربین آیفون از سال 2013 وجود دارد، متفاوت می باشد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز





:: برچسب‌ها: گوشی هوشمند , ساسونگ , اپل , گوشی هوشمند اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

.همانطور که میدانید عواملی همچون پرداخت نکردن قبوض تلفن همراه البته در صورت دائمی بودن سیم کارت موجب یک طرفه شدن خط شما میشود و یا همچنین عاملی مثل رد کردن سقف میان دوره نیز روی این عامل اثر گذار است و موجب یک طرفه شدن میشود اما سوای این عوامل مالی عامل دیگری هم وجود دارد که در مرحله ی اول باعث یک طرفه شدن سیم کارت شما و در مراحل بعدی باعث قطع کلی خط شما میشود و این هیچ ربطی به خوش یا بد حسابی شما نسبت به اپراتور سیم کارتتان ندارد و البته از تمامی جهات بسیار منطقی و البته لازم میباشد

طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی در 8 تیرماه سال 1394: در صورتی که کاربر ازسیم کارت اعتباری خریداری شده در طول یک بازه زمانی سه ماهه استفاده ای نکند، اپراتور مجاز به مسدود ساختن سیم کارت اعتباری او خواهد بود. 

بنابراین مشترکان سیم کارت های اعتباری، در صورتی که به مدت 90 روز نسبت به ارسال پیامک ، برقراری تماس و یا استفاده از اینترنت اقدام نکنند، حق سلب امتیاز مالکیت سیم کارت خود را به اپراتور خواهند داد.

اپراتور باید در صورت روشن بودن سیم کارت، ابتدا پیامک سلب امتیاز را ارسال کند و در صورت عدم پیگیری مشترک، مالکیت سیم کارت را از او سلب کرده و به شخص دیگری که آن را خریداری کند، واگذار نماید.

در اینجا این سوال پیش می آید که آیا امکان دسترسی مجدد سیم کارت بعد از سلب امتیاز، برای کاربر وجود خواهد داشت؟

در مورد سیم کارت های اعتباری همراه اول، مشترک می تواند با مراجعه به دفاتر امور مشترکین و اطمینان از عدم واگذاری سیم کارت، با پرداخت مبلغ پنج هزار تومان بار دیگر سیم کارت خود را فعال کند.

مشترکینایرانسل نیز می توانند با مراکز ایرانسل تماس گرفته و در صورت عدم ورود سیم کارت به چرخه توزیع و واگذارنشدن آن، بعد از احراز هویت، بدون پرداخت هزینه، سیم کارت خود را دوباره فعال سازند.

اپراتورها در بازگرداندن سیم کارت، همواره مشترک قبلی را در اولویت خود قرار خواهند داد ولی این امر زمانی اتفاق خواهد افتاد که سیم کارت در چرخه توزیع قرار نگرفته باشد. پس با توجه به نامشخص بودن زمان واگذاری، لازم است کاربران در اسرع وقت نسبت به بازگرداندن سیم کارت اقدام کنند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت 912 , سیم کارت همراه اول , رندباز , سیم کارت یک طرفه ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

اولین اطلاعات بدست آمده از گلکسی زد فولد 3 سامسونگ

درباره یی رویداد آنپکد سامسونگ در محتوای پیشین نشر شده در پایگاه خبری رندباز اطلاعاتی را خدمت شما عزیزان تقدیم کردیم و به احتمال بالا اطلاعاتی در این زمینه دارا هسستید  اما برای بار دیگر نیز مروری بر این رویداد خواهیم داشت این رویداد که هرساله برگزار میشود حکم یک جلسه ی معرفی برای محصولات جدید سامسونگ را دارد البته حواشی این رویداد فقط به بعد مراسم ختم نمی شود قبل از آن نیر حواشی زیاد است بازار گمانه زنی های راجع به محصولات جدید اپل بسیار داغ میباشد

 

در راس دستگاههای جدید،گوشی هوشمند گلکسی زد فولد 3 قرار دارد، یک مدل گوشی هوشمند تاشو با طراحی مسحور کننده که از تمام ویژگی های یک پرچمدار تمام عیار برخوردار است. با توجه به این که امسال در مراسم رونمایی از محصولات، خبری از گلکسی نوت نمی باشد، به نظر می رسد کره ای ها با رونمایی از این مدل، قصد پرکردن جای خالی سری نوت را دارند.



در این رویداد بزرگ و مهم قرار است سامسونگ از محصولات جدیدی مانند : رونمایی کند گلکسی زد فولد 3، زد فیلیپ 3، ایرباد گلکسی بادز 3 و ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 . به نظر می رسد این شرکت کره ایی قصد دارد معرفی نسخه های بیشتر و مدل های اقتصادی تر از این نوع محصولات را گسترش دهد و در این زمینه ازاپل وشیائومی پیشی بگیرد.

مشخصات گلکسی زد فولد 3

با توجه به نزدیک شدن رویداد آنپکد، اطلاعات دقیق تری از مشخصات گوشی هوشمند گلکسی زد فولد 3 منتشر شده است. این مدل که به نظر می رسد از نظر شکل ظاهری شبیه نسل کنونی باشد، با قابلیت های قابل ملاحظه ای به بازار عرضه می شود که آن را از نسل قبلی کاملا متمایز می سازد.

گلکسی زد فولد 3، دارای دو نمایشگر امولد تاشو و نمایشگر کاور روی صفحه می باشد.

·        نمایشگر انعطاف پذیر داخلی 6/7 اینچی با مساحت 1818.1 سانتی متر مکعب و رزولوشن 1768 در 2208 پیکسل که از نرخ نوسازی تا 120 هرتز پشتیبانی می کند. .

·        صفحه نمایش بیرونی سوپر آمولد 6.23 اینچی و رزولوشن 816 در 2260 که از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می کند.

استفاده از نمایشگر بهتر برای صفحه نمایش کاور از طراحی های هوشمندانه این شرکت است. چرا که کاربران معمولا برای انجام بیشتر کارها و چک کردن های سریع از نمایشگر کاور استفاده می کنند. علاوه بر این سامسونگ با استفاده از محافظ گوریلا گلس ویکتوس، مقاومت این صفحه را در برابر ضربه و خط و خش افزایش داده است.

گلکسی زد فولد 3 از دو دوربین سلفی برخوردار است .یک دوربین 10 مگاپیکسلی که داخل حفره ای در بالای صفحه نمایش قرار دارد و دوربین 4 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 ، که در پشت صفحه نمایش مخفی شده است. این مدل، اولینگوشی هوشمند سامسونگ خواهد بود که با قرار دادن دوربین سلفی زیر نمایشگر تاشو تمام بدنه را به صفحه نمایش اختصاص داده است.

دوربین اصلی زد فولد 3، از سه دوربین 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است که در پنل پشتی قرار دارد. این دوربین از لنز عریض 26 میلی متری و لرزش گیر اپتیکال تصویر با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 برخوردار است. در کنار این دوربین، دوربین 52 میلیمتری تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f2/4 و لرزش گیر اپتیکال قرار دارد که امکان بزرگنمایی دو برابری را نیز دارد. دوربین سوم از لنز اولترا واید و گشودگی دریچه دیافراگم f2.2 و اندازه پیکسل 12/1 میکرومتر برخوردار است.

مغز متفکر اکثر عملکردهای این گوشی تراشه اسنپدراگون 888 می باشد که قدرت و سرعت عملکرد خود را در دیگر گوشی های پرچمدار، ثابت کرده است. انتظار می رود گلکسی زد فولد 3 با حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 ظرفیت 16G/512G و 12G/256G به بازار عرضه گردد.

پرچمدار جدید سامسونگ نازک تر و سبک تر از مدل های قبل می باشد. این مدل با ضخامت 4/6 میلی متر و وزن 271 گرمی از ظاهری بسیار چشم نواز برخوردار است. سامسونگ تلاش کرده است که ابعاد ظاهری این مدل بسیار باریک باشد به همین خاطر این مدل از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی کند و کاربر نمی تواند ظرفیت ذخیره سازی را با کارت های حافظه خارجی افزایش دهد.

 قرار دادن سنسور اثر انگشت در پنل پشتی نیز طراحی هوشمندانه ایست و به کاربر این امکان را می دهد تا در هر دو حالت باز و تا شده به آن دسترسی داشته باشد سامسونگ دو بلندگو نیز برای تجربه صدای استریو، در انتهای گلکسی زد فولد 3، تعبیه کرده است.

اگر چه منتقدان معتقدند که این مدل با باتری 4400 میلی آمپری با قابلیت شارژ 25 وات نسبت به مدل پیشین پسرفت داشته است ولی به نظر می رسد استفاده از چیپ اسنپدراگون 888 که می تواند در مصرف باتری صرفه جویی کند، کوچک بودن باتری به نسبت نمایشگر را جبران کند.

سامسونگ تلاش کرده است تا با پشتیبانی این مدل از قلم هوشمند S Pen، امکان استفاده از قلم استایلوس را برای کاربر فراهم کند و این مدل را به طرفداران نوت بفروشد .

گلکسی زد فولد 3 با بهره گیری از گواهی IPX8 اولین گوشی هوشمند تاشو می باشد که در برابر نفوذ قطرات آب مقاوم است. این مدل با سیستم عامل غنی از برنامه به همراه تراشه قدرتمند، گوشی مناسب گیمرها است. درباره دوام و استحکام این گوشی نیز سامسونگ گفته است که لولاهای این مدل تا دویست هزار بار باز و بسته شدن مقاوم خواهند بود که رقمی خیره کننده می باشد.

گفته می شود این مدل با طراحی چشم نواز و برخورداری از مودم 5G در رنگهای نقره ای، مشکی و سبز در آگوست به بازار عرضه می شود.

اطلاعات دقیقی از قیمت گوشی در دست نیست ولی با توجه به سوابق این برند و در نظر گرفتن نمایشگرها و دیگر مشخصات این مدل قیمت چندان اقتصادی نخواهد داشت . ولی با توجه به خصوصیات نرم افزاری و سخت افزاری این مدل انتظار می رود از استقبال بسیار خوبی در کل جهان برخوردار باشد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز






:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

هدیه ایرانسل و همراه اول به خبرنگاران

امسال با از دست دادن دو دوست عزیز خبرنگار گذشت دکه در یک حادثه ی تصادف گذشت و تلنگری به در زمینه ی شغل شریف خبرنگاری زده شد چرا که خیلی اوقات این شغل بی اهمیت جلوه میکرد اما امروزه متوجه شدیم علاوه بر خطرهایی که این عزیزان را تهدید میکند چقدر در آگاهی رساندن به ما موثر هستند و اگر آنها نبودند ما در زمینه ی اطلاعات بسیار عقب بودیم  

شرکتایرانسل نیز به عنوان دومین اپراتور در کشور، ضمن حمایت از جامعه رسانه ای به عنوان رکن چهارم دموکراسی، هدیه ویژه ای برای خبرنگاران ایرانسلی در نظر گرفته است.

همراه اول، به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور کشور، به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار و همچنین بیست و هفتمین سالروز عرضه نخستین سیم کارت توسط این اپراتور در ایران؛ هدیه ویژه ای را برای خبرنگاران تدارک دیده است.

شرکت ارتباطات سیار ایران یا همراه اول، در 19 مرداد ماه سال 1373 با واگذاری 4سیم کارت همراه اول به نهاد ریاست جمهوری، عرضه رسمی سیم کارت را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون، همواره با ارائه طرح های خاص و متنوع حضوری پررنگ در کنار مشترکین داشته است.

اداره کل شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد : همراه اول، بسته اینترنت ویژه یک ساله با حجم 200 گیگابایت را برای کلیه خبرنگارانی که اسامی آنها از طریق معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی( مرجع رسمی پیگیری امور مربوط به خبرنگاران و روزنامه نگاران ) ارسال شود، فعال می سازد و پیامک فعالسازی از سوی اپراتور برایشان ارسال می شود.

در همین راستا روابط عمومی ایرانسل اعلام کرده است: به پاس زحمات جامعه خبرنگاری و تقدیر از تلاش های آنان، بسته اینترنت هدیه یک ساله، با حجم 200 گیگابایت، برای تمام خبرنگاران فهرست ارسالی سال گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعال می شود.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز








:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

همانطور که میدانید پای تجملات به بازار سیم کارت نیز باز شده است به شکلی که سیم کارت ها می توانند عاملی برای فخرفروشی باشند و معیارهایی هست که اگر با آنان آشنا باشید میتوانید متوجه شوید سیم کارت همکار رفیق  و یا هر شخص دیگری به چه اندازه قیمت دارد 

 از همان آغاز تا کنون، سیم کارت هایهمراه اول، محبوب ترین و پرطرفدارترین سیم کارت های موجود در کشور هستند.

 سیر تا پیاز سیم کارت های همراه اول

 

سیم کارت 912 مربوط به شهر تهران می باشد ولی در سطح کشور، اکثر کسانی که قصد انجام کارهای تجاری را دارند از این سیم کارت استفاده می کنند. با توجه به این که اولین عامل ارتباطی بین افراد شماره تلفن است که در صورت معتبر بودن، جایگاه اجتماعی فرد را بالا میبرد، افراد مهم جامعه مانند پزشکان ، وکلا، مدیران شرکت های بزرگ و ....  که به برند شدن نیاز دارند، از این سیم کارت استفاده می کنند.

به اولین رقم بعد از پیش شماره کد سیم کارت گفته می شود. پیش شماره 912 دارای کدهای 0 تا 9 می باشد. این شماره ها که از نظر آنتن دهی و نحوه عملکرد تفاوتی باهم ندارند، دارای قیمت های متفاوتی در بازار سرمایه هستند.

 

سیم کارت های کد 1 همراه اول، از ارزش مالی و اعتباری بالاتری نسبت به بقیه کدها برخوردارند. این سیم کارت ها که همیشه بازار بسیار خوبی دارند، نشان اعتبار اجتماعی یوده و معمولا مدیران شرکت های بزرگ و افراد صاحب نام از مشتری های اصلی این سیم کارت ها محسوب می شوند. علاوه بر این بسیاری از شرکت ها نیز برای برندینگ به دنبال شماره های این کد هستند.

از اوایل سال 93 سیم کارت هایی با کد صفر به بازار آمد. تنوع شماره و قیمت مناسب تر، شماره های این خطوط که قدمت زیادی ندارد را به یک انتخاب هوشمندانه برای خریداران تبدیل کرده است. ضمن این که امکان پیدا کردن شماره صفر و یا رند در این سیم کارت نسبت به بقیه بیشتر می باشد.

 

 سیم کارت کد 2 که نسبت به کد 1 قیمت مناسب تری دارد، به علت تکرار حرف 2 ( 09122) برای تبلیغات مناسب بوده و برای اعتبار بخشیدن به کارهای برندینگ از استقبال بالای صاحبان کسب و کار برخوردار است.

 

 سیم کارت کد 3، به علت قیمت پایین تر نسبت به کد 1 و 2 برای کسب و کارهای جدید و نوپا مناسب تر می باشد. چرا که علاوه بر قیمت تقریبا با صرفه ؛ می توانید سیم کارت صفر این کد را نیز در نمایندگیهای معتبر پیدا کنید.

در 26 اسفند 92، سیم کارت های همراه اول با پیش شماره 9 به بازار آمد، این سیم کارت ها که قدمت زیادی نداشته از تنوع بالایی برخوردار است و قیمت ارزان آنها قدرت انتخاب بیشتری را در اختیار خریداران قرار می دهد. ضمنا، پیدا کردن شماره رند یا صفر در این کد بسیار آسان تر می باشد.

 

 

تاریخچه سیم کارت 912

 

سیم کارت دائمی 912 یک سیم کارت دائمی و متعلق به اپراتور همراه اول می باشد. اپراتور همراه اول به عنوان اولین و قدیمی ترین فناوری گوشی همراه در کشور ، در مرداد ماه سال 1373 با واگذاری 4 سیم کارت به ریاست جمهوری به طور رسمی عرضه سیم کارت در ایران و البته فقط در شهر تهران را آغاز کرد.

شماره 09112110000 اولین شماره واگذاری شده در تهران بود که بعدها با تغییر پیش شماره 0911 به 0912 این شماره به 0912111000 تغییر پیدا کرد.

در ابتدا، همراه اول سیم کارتهای دائمی با پیش شماره 0912111 را به اشخاص عادی و 0912112 به دولت مردان و نهادهای مهم کشوری ( قوه قضائیه، بیت رهبری) واگذار کرد.

فراخوان اولیه ثبت نام سیم کارت های همراه اول، در تیر ماه سال 1372 با استقبال زیادی مواجه نشد و روند ثبت نام ماه ها طول کشید. به طوری که بالاخره تا سال 1374 با بازاریابی و تبلیغات و طرح های تشویقی؛ جمعا 9 هزارو 947 نفر برای دریافت سیم کارت ثبت نام کردند و در شهریور همان سال واگذاری ها صورت پذیرفت.

با گذشت زمان و تغییر باور عمومی نسبت به این وسیله، کسانی که در اولین دوره فراخوان برای ثبت نام سیم کارت، توانسته بودند به این کالای لوکس دسترسی پیدا کنند، سود خوبی به جیب زدند. به همین خاطر صف های طولانی در مقابل مراکز مخابراتی برای ثبت نام سیم کارت، باعث افزایش قیمت سیم کارت گردید. از آن زمان تا کنون، این چرخه به صورت های مختلف ادامه دارد و سیم کارت های همراه اول همواره به عنوان سرمایه محسوب می شوند. اکنون که بیش از ربع قرن، از آن روزها می گذرد، این شماره ها هم از نظر قدمت و هم از نظر ارزش ریالی از اهمیت خاصی برخوردارند.

 

قیمت های نجومی سیم کارت  همراه اول

 

با توجه به محدودیت عرضه و تقاضای بالا و عدم توازن بین عرضه و تقاضا، قیمت سیم کارت در بازار همواره نوسان داشته است. نوسان قیمت سیم کارت فقط به خاطر قدمت و کد سیم کارت نیست و رند بودن شماره ها در ارزش گذاری آنها نقش اساسی دارد.

سیم کارت  همراه اول، همواره از استقبال خوبی در بازار برخوردار بوده و به سرعت به فروش میرسند، ولی در این بین شماره هایی هستند که اکثر مردم قدرت خرید آنها را نداشته و از قیمت های نجومی برخوردارند.

در ابتدا فروش سیم کارت از طریق ثبت نام و تایید هویت صورت می گرفته است و شماره های رند و غیر رند با قیمت یکسان و به شکل منظم و بر اساس فیش واگذار می شد. بعد از واگذاری ها؛ کسانی که بر اساس شانس، شماره رند نصیبشان شده بود ، با مبالغ گزاف نسبت به فروش این سیم کارت ها اقدام کردند. رفته رفته با گذشت زمان و شروع بازار سیاه سیم کارت و قیمت های نجومی؛ مخابرات تصمیم می گیرد تا با راه اندازی سامانه هایی، جلوی این کار را بگیرد. به همین خاطر از سال 93 ، اپراتور همراه اول شماره های رند را به مزایده می گذارد.

این سیم کارت ها را که بیشتر، برندها یا مشتریان لاکچری برای هدیه دادن خریداری می کنند، گاها با قیمت هایی بسیار بالاتر از نرخ رایج به فروش می رسند.سیم کارت رند تاریخ تولد، سیم کارت هایرند حروفی (حروف اسم یک عدد خاص را ایجاد می کند) رند پله ای از اول یا آخر و یا رند آیینه ای(یک یا دو رقم غیر تکراری در ارقام وسط مثل 4445444) از این دست هستند.

با توجه به آنچه که بیان شد، بازار خرید و فروش سیم کارت در بین مردم برای حفظ ارزش پول و سرمایه روش رایجی بوده و هست. هرچند که اپراتور همراه اول تلاشهایی برای کنترل بازار انجام داده است، ولی نوسانات نرخ ارز و عدم توازن بین عرضه و تقاضا همواره از عوامل موثر بر افزایش قیمت سیم کارت های همراه اول می باشند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

جایگاه نخست پرفروش ترین گوشی در سال 2021 متعلق به کیست

شاید یک سال هم از تبلیغات جنجالی شیائومی این برند چینی نگذشته است تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی و از طریق عموم افراد شروع شد به شکلی که در دست تمامی افرادی که به عنوان واینر اینفلوئنسر بلاگر و … در شبکه های اجتماعی فعالیت می کردند یکی از گوشی های این محصول را مشاهده کردیم و همین باعث به سر زبان افتادن این برند شد تا جایی که امروز می توان از این برند نوپا به عنوان یک غول دنیای تکنولوژی یاد کرد

 

امسال نیز شرایط به همان منوال است و روند گرایش به سمت گوشی های میان رده؛ شتاب بیشتری به خود گرفته است. به طوری که بر اساس آخرین گزارش ها، برترین شرکت تولید کننده در اروپا در سه ماهه دوم سال 2021، شرکت شیائومی می باشد.

البته افزایش قیمت محسوس گوشی های پرچمدار در جهان و تنوع گوشی میان رده و خوش قیمت بودن محصولات شیائومی، در این محبوبیت بی تاثیر نبوده است، به طوری که در سه ماهه دوم سال 2021 ، رتبه دوم پرفروش های تولید کننده در جهان نیز متعلق به این شرکت چینی است.

شیائومی در سال های اخیر گام های فوق العاده موثری در تولید گوشی های هوشمند برداشته است و میزان فروش و محبوبیت محصولات این برند در بین مردم، بیانگر موفقیت آن است.

 بر اساس تحقیقات Counterpoint، جایگاه اول پرفروش ترین برندگوشی هوشمند در جهان در ماه ژوئن 2021، متعلق به شیائومی می باشد. در سال 2020 نیز، گوشی های هوشمند شیائومی، از پرفروش های بازار بوده است. به طوری که ردمی نوت 8 ، عنوان دومین گوشی پرفروش سال را از آن خود کرده بود.

 ظاهر زیبایشیائومی رد می نوت 8 با نمایشگر 603 اینچی با وضوح FHD+ در فروش بالای این گوشی و جذب مشتری، بسیار موثر بوده است. این گوشی چشم نواز با 4 دوربین در قاب پشتی با سنسور اصلی 48 مگاپیکسل و دوربین سلفی 13 مگاپیکسل از محبوب ترین گوشی های موجود در بازار بود. سیستم عامل اندروید 9 با باتری 4000 میلی آمپر ساعت این گوشی را به محصولی جذاب و کاربردی در بین کاربران بدل کرده بود.

 به نظر می رسد ارزش بالا در مقابل بهای پرداختی مقرون به صرفه، محصولات این برند را در مقایسه با رقبا، در جایگاه بهتری قرار داده است. ولی با توجه به رقابت بسیار شدید در کسب بازار جهانی، تلاش برندهای مطرح دنیا برای باز پس گیری جایگاه نخست پرفروش ترین برند های موبایل در جهان امری بدیهی است.اگر چه پیشی گرفتن شیائومی از اپل و سامسونگ، از بزرگترین دستاوردهای این شرکت محسوب می شود، ولی به نظر می رسد با بهبود وضعیت کرونا و رفع موانع تولید در ویتنام شاهد تغییر در جدول پرفروشهای جهان باشیم.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

کدام گوشی های سامسونگ بلا استفاده می شوند؟

خبر اینکه گوشی هوشمند شما در این شرایط اقتصادی دچار خرابی و نقص شود بسیار دردناک است چراکه در مرحله اول تعویض گوشی و خرید یک گوشی هوشمند جدید هزینه ی بالایی را به دوش افراد میگذارد و از طرفی اگر ایراد و خرابی با تعمیر حل شود تعمیرات نیز هزینه ای کمی ندار مخصوصا اگر نیاز به تعویض قطعه شود اما از تمامی این موارد بدتر آن است که بشنویم که گوشی هوشمندمان که تمامی مراقبت های لازم را از آن انجام دادیم از کار افتاده شود اتفاقی که برای یک سزی از گوشی های اندروید رخ داده است با ما تا انتهای خبر همراه باشید

همانطور که می دانید، سیستم عامل اندروید غالب ترین سیستم عامل در جهان بوده و بیش از 86 درصد سهم بازارتلفن هوشمند، متعلق به این سیستم عامل می باشد. سیستم عاملی که گسترش آن با  کمپانی گوگل، غول دنیای دیجیتال؛  می باشد و بسیاری از امکانات  این سیستم عامل مانند جی میل، یوتیوب، ارتباط با فروشگاه های نرم افزاری، استفاده از نقشه ها و.... با سرویس های گوگل کار می کند .

چند روز پیش کمپانی گوگل به طور رسمی اعلام کرد که پشتیبانی خود از برخی نسخه های قدیمی اندروید 2.3.7 )   Gingerbread ) را ادامه نخواهد داد. در صورت عدم پشتیبانی گوگل از این سرویسها،  بعد از تاریخ  27 سپتامبر ( 5 مهرماه)، این سیستم عامل بر روی گوشی های قدیمی اجرا نمی شود و کاربر با پیغام " ورود اشتباه نام کاربری و رمز عبور " مواجه می شود.

هدف اصلی گوگل از این کار، پایان دادن به دغدغه های امنیتی نسخه های قدیمی اعلام شده است.  تصمیمی که شاید در نگاه اول؛ آسیب زیادی به صاحبان گوشیهای قدیمی اندروید بزند؛ ولی آنچه که مسلم است این امر در طولانی مدت امنیت کلی سیستم و برنامه های مربوط به آن را ارتقا می بخشد.

با توجه به این که  بیشترین گوشی ها و تبلتهایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، متعلق به شرکتسامسونگ می باشد، اگر به دلایل مختلف، امکان خرید گوشی جدید را ندارید؛ توصیه می شود از رام های غیررسمی با نسخه اندروید بالاتر ، مثلا نسخه اندروید 4 استفاده کنید.

اگر از محصولاتی مانند : Galaxy S, Galaxy 3,Galaxy 5,Galaxy Epic 4G, Galaxy Mini,

 Galaxy Pop, Galaxy M PrO, Galaxy Y Pro,Galaxy S II, Galaxy Tab   استفاده می کنید؛ بهتر است برای این که دچار مشکل نشوید، یا به دنبال ارتقای سیستم عاملگوشی هوشمند خود باشید یا گوشی جدیدی خریداری کنید.

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

       



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

هر آنچه باید درباره سیم کارت بدانیم

 

به جز کودکان و برخی از سالمندان دیگر کمتر کسی پیدا میشود که سیم کارت نداشته باشد چراکه جدا از بحث برقراری تماس بسیاری دیگر از کارها از طریق سیم کارت انجام میشود همچنین اینترنت سیم کارت نیز یکی از پرسرعت ترین سیم کارت های موجود در کشور ایران است بنابراین با ما تا انتهای خبر همراه باشید تا شما را با سیر تا پیاز این سیم کارت ها  آشنا کنیم



 

 

 هزینه سیم کارت:

 

 

 

هزینه ای که اپراتورهای فروش برای سیم کارت هایشان تعیین می کنند متغیر بوده و این تفاوت به شماره آن خط وابسته است به عنوان مثال حداکثر هزینه ای که برای یک سیم کارت معمولی اعتباری تعیین شده است 20 هزار تومان بوده و برای یک سیم کارت دائمی با شماره های معمولی 120 هزار تومان قیمت گذاری شده است. مخابرات علاوه بر هزینه ای که بابت سیم کارت دریافت می کند، از افرادی که متقاضی سیم کارت های دائمی هستند مبلغ 36 هزار تومان بابت تضمین پرداخت دریافت می نماید.

 

با توجه به مصوبات سازمان کمیسیون مقررات ارتباطات، اپراتورها فروش خط های رند و ویژه دائمی خود را با قیمت بالاتر و به صورت مزایده ای می توانند بفروشند.

 

افزایش سقف قطع میان دوره:

 

 

 

چنانچه مشترکین دائمی بخواهند سقف اعتبار میان دوره ای خود را افزایش دهند که از یک سری خدمات و اعتبارات بیشتر بهره مند شوند، باید مبلغی را پرداخت کنند.

 

این خدمات در زمان استفاده از رومینگ به هنگام سفر خارجه بسیار به کار می آید. برای استفاده از این خدمات در هر اپراتوری می توانید کد #117*10*را شماره گیری کنید.

 

تهیه سیم کارت و فعال سازی آن:

 

 

 

هنگام خرید سیم کارت برای فعال سازی آن از طریق ارسال رمز یکبار مصرف (OTP) که برای سیم کارت های قبلی خریداری شده و ثبت شده امکان پذیر است.

 

 هنگامی که شخص سیم کارت اولی باشد، می تواند با دادن شماره معرف به متصدی فروش سیم کارت این رمز یک بار مصرف را از طریق پیامک به شماره فرد معرف دریافت کند و اقدام به فعالسازی سیم کارت نماید.

 

به چه سیم کارتی فعال می گویند؟ سیم کارتی که فرد بتواند در شبکه تلفن همراه خدمات را دریافت کرده و از طریق مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امتیاز آن سیم کارت سلب نشده باشد.

 

 



 

تعداد سیم کارت هایی که می توان خرید:

 

 

 

تعداد سیم کارت هایی که اشخاص حقیقی بر اساس مقررات تعیین شده در تمامی اپراتور ها می توانند خرید کنند 10 سیم کارت فعال می باشد.

 

افراد و اتباع غیر ایرانی نیز می تواند حداکثر سه سیم کارت فعال از همه اپراتورها داشته باشند اما به شرط داشتن مدارک هویتی معتبر نظیر کارت پناهندگی، گذرنامه، کارت هویت، کارت اقامت و کارت سبز که بتوان آن ها را احراز هویت نمود.

 

این محدودیت ها برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.

 

 

نحوه استعلام تعداد سیم کارت‌ها:

 

 

 

 اشخاص برای اطلاع از تعداد سیم کارت های ثبت شده باید از طریق سیم کارت فعالی که در دست دارند کدملی خود را به شماره 3000150 ارسال نمایند ویا از طریق سایت www.cra.ir به قسمت منو حقوق کاربران رفته و گزینه استعلام سرویس های مشترکین از سیم کارت هایی که به نام وی ثبت شده باخبر می شوند. همچنین از طریق اپلیکیشن های مربوط به اپراتور ها می توانید از سیم کارت هایی که به نام شما است با خبر شوید.

 

مسئولیت‌های مالک سیمکارت:

 

 

 

تمام مسئولیت هایی که برای یک خط تلفن بر عهده مالک سیم کارت است. برای پیامک های تبلیغاتی نباید از سیم کارت شخصی استفاده شود که در صورت استفاده از این سرویس با سیم کارت شخصی باعث مسدود شدن ارسال پیامک و قطعی سیم کارت می شود.

 

 

پرداخت کارکرد تلفن همراه:

 

 

 

مشترک می توانند در زمانی که برای سیم کارت ثبت نام می کنند یک مبلغی را به عنوان سپرده برای دریافت اشتراک خدماتی خود به هرکدام از اپراتورهایی که در آن ثبت نام کرده اند بپردازند.

 

همچنین می تواند وجهی را به به عنوان تضمین پیش پرداخت کند تا حد نصاب کارکرد خود را برای اینکه از قطعی تلفن جلوگیر نماید، بیشتر کند.

 

مشترکین می توانند خط تلفن را به سه نحو خریداری کنند:

 

1-پس پرداخت (دائمی) بدون مبلغ سپرده تضمین پرداخت

 

2-پس پرداخت دارای مبلغ سپرده

 

3-پس پرداخت دارای تضمین پرداخت.

 

زمانی که مشترکین نحوه پس پرداخت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت را انتخاب می کند، فقط هزینه مالیات، اتصال و عوارض را پرداخت می کند.

 

اگر مشترکین در زمان ثبت نام پس پرداخت (دائمی) دارای مبلغ سپرده را انتخاب کند، باید علاوه بر هزینه مالیات و عوارض و اتصال، مبلغ سپرده را نیز پرداخت کند.

 

در نهایت در صورت انتخاب پس پرداخت (دائمی) دارای تضمین پرداخت، مشترکین باید به اضافه اینکه مبلغ اتصال، مالیات و عوارض را می پردازند، یک مبلغی را به عنوان تضمین پرداخت را هم به اپراتور بپردازند.

 

برای پرداخت بدهی های مشترکین اپراتور باید وضعیت بدهی مشترکین خود را از طریق صورت حساب هایی که برای آنها ارسال می کنند، مشترکان را از بدهی هایشان از این طریق آگاه کنند؛ که این از وظایف اپراتورهای تلفن همراه می باشد. همچنین مشترکین حداکثر 15 روز فرصت دارند تا این بدهی را پرداخت کنند.

 

حدنصاب کارکرد به معنای حداکثر مبلغی است که میزان کارکرد خط تلفن همراه پس پرداخت را کنترل می کند و میزان آن 80 درصد مبلغ تضمین پرداختی است که مشترک پرداخت نموده است.

 

نحوه برخورد دارنده پروانه با مشترکان بدهکار دائمی

 

در خطوطی که پس پرداخت بدون سپرده و تضمین پرداخت هستند حد نصاب کارکرد خط تلفن همراه 30 هزارتومان است؛ اما در خطوط پس پرداخت با سپرده یا تضمین، 80 درصد مقدار سپرده و یا تضمین را به عنوان حد نصاب در نظر می گیرند.

 

هنگامی که خط پس پرداخت بدون سپرده به 80 درصد حد نصاب کارکرد برسد باید به مشترکین اطلاع رسانی شود و به آنها حداقل 24 ساعت مهلت پرداخت داد. هنگامی که این میزان به 100 درصد برسد اپراتور می تواند فرایند قطع خطوط تلفن را برای مشترکان بدهکار اقدام نمایند. ولی اگر این به حد نصاب 100 درصد نرسد افراد می تواند تا قبل از پایان مهلتی که تعیین شده این مبلغ را پرداخت کنند.

 

اگر در خطوط پس پرداخت دارای سپرده یا تضمین پرداخت میزان به حد نصاب کارکرد برسد، دارنده پروانه باید مدت زمان حداقل 72 ساعت را در زمان اطلاع رسانی جهت پرداخت کارکرد را تعیین کند، هنگامی که کارکرد به 100 درصد برسد اپراتور میتواند نسبت به قطع خدمات و خط تلفن همراه مشترک بدهکار اقدام نماید. در صورتی که پس از اطلاع رسانی، کارکرد این خط به ۱۰۰ درصد حد نصاب نرسد، مشترک می‌تواند تا پایان مهلت تعیین شده، مبلغ کارکرد خود را پرداخت کند.

 

این اپراتورهای تلفن همراه باید بازه های زمانی حداقل یک ماهه را برای صورت حساب مشترکین صادر کنند.

 

هنگامی که مهلت پرداخت بدهی به پایان می رسد اپراتور می تواند خط مشترک بدهکار را به مدت دو هفته به صورت یک طرفه دربیاورد.

 

هنگامی که مشترکین به اطلاع رسانی اپراتور و اخطارهای کتبی و مهلتی که به مدت یک سال به آن ها داده شده است توجه نکنند و نسبت به پرداخت بدهی خود بی تفاوت باشند دارنده پروانه اجازه دارد که خط تلفن این مشترکین را به صورت کامل تخلیه کرده و امتیاز آنها را سلب نماید.

 

 

تبصره:

 

 

 

۱-اپراتوری که پروانه دارد می تواند با شخصیت حقوقی غیر دولتی که 10 سال فعال است خطوط تلفن را با مهلت دو ساله برای مالک حفظ نماید و اگر این مهلت به پایان رسید و مشترک مراجعه کرد مقدار مبلغ بدهی را از اشتراکش کم کند و بقیه را به وی بازگرداند.

 

2- در زمانی که خط تلفن رند به مزایده می رسد و مشترک با پرداخت هزینه های اضافی مالک آن می شود، اپراتور باید به علاوه یک مهلت یک ساله ای که تعیین شده است، این خط را به مدت دوسال در مالکیت مشترک نگه دارد و زمانی که مشترک با گذشت زمان این بدهی را پرداخت نکرد، اپراتور می تواند با کمک کارشناس دادگستری و قیمتی که تعیین می کند این خط را دوباره به وسیله مزایده به فروش برساند و پس از تهاتر بدهی مشترک باقی مبلغ خط را به وی بازگرداند.

 

 

مقررات عمومی:

 

 

 

۱ –هنگامی که بدهی مشترک به مهلت قطع خط برسد دارنده پروانه نمی تواند خطوط دیگر این مشترک را قطع نماید و یا به خاطر تاخیر در پرداخت بدهی نمی توانند از وی خسارت بگیرند.

 

 ۲ هنگامی که مشترک قبل از تخلیه خط و جمع آوری آن بدهی را پرداخت کند این اپراتور باید خط مشترک را حفظ نماید.

 

۳ براساس تعرفه های وضع شده زمانی که مشترک اقدام به پرداخت بدهی قبل از جمع آوری و تخلیه خط تلفن کند، اپراتورها می توانند برای وصل مجدد این هزینه را براساس تعرفه های تعریف شده دریافت نمایند.

 

۴ – هنگامی که خط مشتری تخلیه و جمع آوری میشود او باید نسبت به درخواست جدیدی برای دریافت خط به اپراتور اقدام نماید و هزینه اتصال و خرید یک سیم کارت جدید را پرداخت کند.

 

 ۵ اپراتور یا دارنده پروانه باید نسبت به قرارداد تنظیم شده بین خود و مشترکش مسئول باشد و تمامی موارد را رعایت کند و اگر این قرارداد نیاز به اصلاح دارد، آن را با هماهنگی مشترکش اصلاح نماید.

 

۶ –اپراتورها باید مشترکین خود را نسبت به نحوه عملکردشان و حق و حقوقی که دارند آگاه سازند

 

فرایند قطع یکطرفه: به این نحو است که مشترک فقط قادر به دریافت پیامک و تماس می باشد و امکان برقراری تماس با هر خطی به غیر از خطوط اضطراری برای وی وجود نخواهد داشت.

 

فرایند قطع دوطرفه: مشترک به غیر از برقراری تماس با خطوط اضطراری نمی تواند هیچ تماسی برقرار کند یا دریافت نماید.

 

فرایند سلب امتیاز: در این قسمت مشترک حق امتیاز استفاده از شماره اش سلب شده و مجوز حضور وی در شبکه لغو خواهد شد و در نهایت اپراتور ها می توانند این شماره را به اشخاص دیگری واگذار نمایند.

 

روش‌های مختلف اطلاع رسانی به مشترک: اپراتورهای همراه باید با استفاده از وسایل مختلف ارتباطی مانند افزایش یا کاهش اعتبار، میزان اعتباری که باقی مانده و وضعیت اعتبار و همچنین قطع دوطرفه یا یک طرفه بودن به مشترکین خود اطلاع دهند که این کار را باید بدون دریافت هزینه ای انجام دهند. ا

 

 

مقررات استفاده از سیم کارت اعتباری:

 

 

 

زمانی اجازه حضور مشترک در داخل شبکه و استفاده از خدمات داده می شود که او ثبت نام کرده باشد.

 

هنگامی که اعتبار مشترک به پایان می رسد، اپراتور باید نسبت به اطلاع رسانی قطع یک طرفه شماره مشتری اقدام نماید.

 

 

هنگامی که مشترک تراکنشی در یک بازه سه ماهه نداشت:

 

 

 

الف) اگر مشترک سه ماه فعالیت و تراکنش نداشت اپراتور یا دارنده پروانه می تواند زمانی که خط دارای اعتبار بود، ابتدا اطلاع رسانی کرده و سپس به ازای هر یک ماه حداکثر 20 دقیقه مکالمه را از اعتبار وی در جهت جبران هزینه های نگهداری شبکه و ارتباطات از مشترک کم کند و بعد از این اتفاق مشترک می تواند از باقی مانده اعتبار خود استفاده نماید.

 

ب) هنگامی که مشترک اعتبار ریالی نداشته باشد این اپراتور می تواند بعد از اینکه اطلاع رسانی را انجام داد این خط را به صورت دوطرفه قطع کند.

 

همواره آخرین تراکنش مشتری مبنای این بازه سه ماهه محسوب می شود و به وی بابت هر تراکنش سه ماه زمان داده می شود.

 

هنگامی که مشترک تراکنشی ثبت نکرد دارنده پروانه می تواند از اعتباری وی در جهت جبران هزینه ها، کسر کند.

 

دارنده پروانه باید تماس با خطوط اضطراری را برای مشترکینی که در وضعیت قطع یک طرفه یا دوطرفه قرار دارند برقرار کرده ولی مجاز است سیار خدمات را برای مشترک غیرفعال کند.

 

در زمانیکه وضعیت خط به صورت قطع دوطرفه است دارنده پروانه موظف است که شماره مشترک را تا زمانی که امتیاز وی سلب می شود، حفظ کند.

 

اپراتور ها و دارندگان پروانه موظف اند که هرگونه اطلاعاتی را که مربوط به ثبت نام و یا غیرفعال کردن، قطع یک طرفه و دوطرفه و رنهایت سلب امتیاز را در قراردادی که با مشتری تنظیم می کنند، ارائه دهند.

 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

 



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

اقبال بد گوشیهای هوشمند خانواده گلکسی s21 سامسونگ

 

درست است که کیفیت بالای گوشی های سامسونگ و هوشمند بودن این کمپانی در احساس نیاز مردم و بازار همیشه این برند را در صدر جدول ها قرار داده است اما  وقتی مردم توان خرید نیازهای خود را نیز نداشته باشند مهم نیست که چقدر برندها خوب عمل کرده باشند چراکه مسئله ی مردم خوب یا بد بودن نیست بلکه توان ضعیف اقتصادیشان است 

عیت برخلاف انتظارات بود و فروش این محصول با وجود مشخصات فنی قدرتمند، از نسل قبلی این سری ؛ با استقبال کمتری مواجه شد.

 طبیعتا عرضه سری گلکسی اس 20 سامسونگ، در ابتدای همه گیری کرونا تاثیر اقتصادی شدیدی بر فروش این محصول داشته است و فروش پایین آن را نسبت بهگلکسی اس 10 توجیه می کند، ولی مقایسه آمار فروش اس 21 در برابر دو نسل قبلی این خانواده بسیار ناامید کننده خواهد بود.

با نگاهی اجمالی به آمار فروش، می توان دریافت که گلکسی اس 21 ، بدترین میزان فروش در میان پرچمداران سامسونگ را در سال های اخیر داشته است.به نظر می رسد، تداوم همه گیری کرونا و شرایط نامساعد اقتصادی بر بازار فروش مدل های اس 21 بسیار زیاد بوده است، به طوری که قیمت ارزان تر و ظاهر زیباتر این گوشی های هوشمند نیز، نتوانست کاربران را به خرید این محصول ترغیب کند.

شرکتسامسونگ امیدوار به جبران این شرایط در ماههای آینده می باشد. طبیعتا، با توجه به رونمایی این شرکت، از پرچمداران جدید، گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3، افت تدریجی فروش سری گلکسی اس 21 امری بدیهی است.

آمار فروش سه سری اخیر از خانواده گلکسی اس در شش ماه نخست عرضه:

 

گلکسی اس 10 : 25.5 میلیون دستگاه

گلکسی اس 20 : 17 میلیون دستگاه

گلکسی اس 21 : 13.5 میلیون دستگاه

 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

چگونه حافظه ی گوشی خود را بیشتر کنیم

همان قضیه که خرید رم و انتقال فایل ها به پی سی یکی از کسالت بار و زجر آورترین کارها برای تمامی ما است نشان میدهد که هنگام خرید تلفن همراه باید به حافظه ی داخلی اش  به اندازه ی  آیتم هایی مانند قدرت باتری کیفیت دوربین و… اهمیت داد اما شاید باورش برایتان سخت باشد که حافطه ی گوشی را نیز میتوان تقویت کرد

از فضای ابری استفاده کنید

 

اسکای درایو، گوگل دراپ باکس و وان درایو مایکروسافت ، سرویس های امنی هستند که شما می توانید به صورت رایگان برای انتقال و ذخیره سازی اطلاعات از آن استفاده کنید و همیشه و همه جا در صورت اتصال به اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید. این روش مطمئن و جدید نه تنها فضای مناسب و مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه به شما کمک می کنددر صورت گم شدن؛ خراب یا فرمت شدن گوشی نیز دیگر نگران از دست دادن فایلها نباشید. 

استفاده از کارت حافظه

 

بیشتر گوشی های هوشمند قابلیت نصب یک حافظه جانبی را دارند، یعنی می توانید با اضافه کردن یک کارت، حافظه گوشی را تا چند گیگابایت افزایش دهید. کارت حافظه یا Memory Card به عنوان یک دیسک اضافه برای گوشی هوشمند شما عمل می کند. استفاده از Micro SD Card یا همان کارت حافظه، یک روش مفید برای افزایش ذخیره سازی در تلفن همراه است که در صورت بروز هر گونه اتفاق به محافظت از محتوی گوشی هوشمند شما می پردازد. فقط قبل از خرید لازم است به چند نکته توجه کنید:

 در حال حاضر،در بازار کارت های حافظه دو تا بالاتر از 128 یافت می شود، ولی لازم است که شما قبل از خرید به این نکته کهگوشی هوشمند شما تا چه میزان از حافظه جانبی پشتیبانی میکند؛

خرید گوشی هایی با حافظه زیاد

 

یکی از مهمترین تفاوت گوشی های هوشمند امروزی با نسل قدیم تلفن های همراه، حافظه داخلی آن می باشد. با توجه به تفاوت کارکردهای گوشی های امروزی؛ تولید کنندگان ظرفیت داخلی گوشی ها را افزایش داده و حافظه داخلی گوشی ها از 32 به 64 ، 128 و 256 گیگابایت افزایش یافته است. گوشی های جدید از حافظه داخلی،RAM، و کارت حافظه بالایی برخوردارند و امکان نصب برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف را به کاربر می دهند.

پیشنهاد می شود در صورتی که قصد تعویض یا خرید گوشی را دارید به سراغ گوشی های هوشمند با حافظه زیاد بروید. با توجه به گران بودن این نوع از گوشی ها، نسل های جدید گوشی های هوشمندشیائومی؛ که از لحاظ کیفیت قابل رقابت باسامسونگ و هواوی بوده و ازقیمت مناسب تری برخوردار می باشند، توصیه می شود.

 

 

 

توجه کنید:

 

با توجه به این که گوشی های هوشمند موجود در بازار از کارت حافظه هایی با کلاس استاندارد بالای 4 پشتیبانی می کنند، توصیه می شود از کلاس استاندارد گوشی خود آگاهی پیدا کنید .

نکته مهم دیگر؛ سرعت انتقال داده در کارت حافظه می باشد و ارتباط مستقیمی بین سرعت داده و زمان انتقال آن وجود دارد. در حال حاضر کارت حافظه هایی با سرعت 80 MBps و 120 MBps در بازار موجود است.

 

پاک کردن اپلیکیشن ها و حافظه پنهان گوشی

 

بی شک در همه گوشی های هوشمند برنامه ها و اپلیکیشن هایی وجود دارد که از زمان نصب تا کنون حتی یک بار مورد استفاده قرار نگرفتند، پاک کردن حافظه گوشی از این برنامه و اپلیکیشن ها، می تواند یک راهکار مفید برای افزایش حافظه گوشی باشد. برنامه هایی که به طور معمول در زمان خرید گوشی نصب می شوند، ولی شما به ندرت از آنها استفاده می کنید، نیز در این گروه قرار می گیرند.

گوشی های هوشمند، قسمتی تحت عنوان حافظه پنهان دارند که تقریبا همه عکس ها، فیلم و.... در آنجا ذخیره می شود و معمولا بخش قابل توجهی از ظرفیت ذخیره سازی گوشی را اشغال می کند.در تنظیمات گوشی بخشی با عنوان Storage در نظر گرفته شده که از ناحیه Setting قابل دسترسی می باشد. حجمی که در بخش Storage می بینید مربوط به خود برنامه، دیتا برنامه و کش (cache) می باشد، با پاک کردن این بخش حافظه گوشی خود را افزایش خواهید داد.

 

خرید هارد اکسترنال

 

خالی کردن گوشی از تمامی اطلاعات اضافی و انتقال آنها به حافظه خارجی یک راهکار مطمئن و محبوب در بین کاربران می باشد. استفاده از هارد اکسترنال با ظرفیت بالا به شما کمک می کند تا با انتقال عکس ها ، فیلم ها و فایل های غیر ضروری، حافظه گوشی را خالی کنید.

فقط در زمان خرید هارد ، به دنبال یک هارد پر قدرت با حافظه بسیار زیاد و سرعت انتقال بالا باشید. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال که از ظرفیت های مختلف و سرعت بالایی برخوردار است، پیشنهاد ما می باشد.

 

استفاده از USB OTG

 

کابل های OTG یک کابل ساده با دو سر USB است که به تلفن همراه نصب شده و برای افزایش حافظه گوشی می توان از آن بهره برد. شما با استفاده از این وسیله ارزان، فلش مموری خود را به موبایل متصل می کنید و اطلاعات داخل گوشی را به فلش انتقال می دهید و حافظه گوشی خود را خالی می کنید.

 

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز





:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

مجموعه ای از اقدامات رفع اعتیاد به گوشی

 

 

پاک کردن اپلیکیشن های اعتیاد آور

 

امروزه وجود اپلیکیشن های جذابی مانند تلگرام، اینستاگرام ، فیس بوک و... ساعت های زیادی از وقت افراد را به خود اختصاص داده وکاربران بدون آن که متوجه گذران وقت شوند، ساعت ها در آن پرسه می زنند.

شما بهتر از هرکس دیگری خود را می شناسید و می دانید که کدام برنامه در تلفن همراهتان، موجب کشیده شدن شما به سمت گوشیمی شود . بنابراین با حذف آن گامی موثر در راه ترک اعتیاد بردارید.

 

 

جانشین مناسب برای تلفن همراه پیدا کنید

 

بهترین روش برای ترک اعتیاد به تلفن همراه، انتخاب جایگزین مناسب برای آن استالبته این انتخاب باید کاملا با روحیات شماسازگاری داشته و از جذابیت های لازم برای مشغول نگه داشتن شما برخوردار باشدمثلا دیدن فیلم، ورزش گروهی، سفر، کتابخوانی و 

 

 

محدودیت کار با تلفن همراه

 

اولین و مهمترین گام برای ترک اعتیاد، تدوین برنامه مشخص برای استفاده از  تلفن همراه استبا برنامه ریزی قابل اجرا برای کار باگوشی در موارد غیر ضروری، استفاده از آن را محدود کنید مثلا هنگام تماشای فیلم یا غذا خوردن از گوشی استفاده نکنید.

 

همواره نسبت به احساستان هشیار باشید

 

استفاده از تلفن همراه در زمان خستگی، ناراحتی و هیجان زیاد، فکر مناسبی نمی باشدسعی کنید کنترل احساساتتان را در دستبگیرید و با توجه به روحیات خود، کار مناسب مانند ورزش یا پیاده روی و .... را جایگزین استفاده هیجانی از تلفن همراه کنید.

 ...

 

تلفن همراه خود را در حالت (Silent) بی صدا قرار دهید

 

اگر کوچکترین صدا از سوی تلفن همراه، شما را به استفاده طولانی مدت از آن ترغیب می کند، بی صدا کردن  گوشی یک راهکار مناسببرای کنترل این وضعیت می باشدبی صدا کردن موبایل کمک می کند تا از هشدارها و پیام ها بی خبر بمانید و در زمانی که قرار استاز گوشی دور باشید؛ به سراغ آن نروید.

 

تلفن همراه را دور از دسترس خود قرار دهید

 

دور بودن از تلفن همراه هوشمند در طول شبانه روز، می تواند کمک شایانی به شما در ترک اعتیاد تان کندمثلا با قرار دادن گوشی دراتاق یا کیف دستی، احتمال این که کمتر به سراغ گوشی بروید، بیشتر می شود؛ چرا که دسترسی به آن با زحمت بیشتری همراه است.

 

گول زدن ممنوع

 

ممکن است جزء آن دسته از افرادی باشید که فکر می کنید، استفاده بیش از حد از تلفن همراه هیچ ضرری به شما نمی رساند و با اینحرف ها خود را گول زده و ساعتها با گوشی مشغول باشید.در صورتی که چنین نیست و ضررهای جبران ناپذیر اعتیاد به تلفن همراهبسیار خطرناک می یاشدبهتر است همین الان تصمیم بگیرید که چند ساعت به سراغ گوشی نرفته و این تصمیم را اجرایی کنید.

 

به مسافرت بروید

 

کم نیستند کسانی که در مسافرت نیز با گوشی های هوشمند خود، همواره با گرفتن عکس و فیلم به ثبت خاطره می پردازند و با برنامههای گوشی موبایل خود را سرگرم می کنند و لذت بردن از طبیعت را بلد نیستندبا این حال اگر تصمیم جدی به ترک اعتیاد خود دارید،سفر به طبیعت بسیار راهکار مناسبی خواهد بودچرا که به طور ناخودآگاه ذهن به سمت مکان جدید گرایش پیدا کرده و از وابستگیهای قبلی دور می شود.

 

ورزش کنید

 

ورزش، همواره به عنوان یک راهکار مناسب برای ترک هر نوع اعتیاد مناسب می باشداگر ورزش کردن را سبک زندگی خود قرار دهیدعلاوه بر این که باعث سلامتی شما می گردد، در ترک سریعتر اعتیادتان نیز کمک شایانی می کنداگر حداقل یک ساعت از روز را بهورزش اختصاص دهید، سرحال تر و شاداب تر خواهید شد و این دوری از تلفن همراه برای سلامت روانتان نیز بسیار مناسب است.

 

 

 

ناخوشایند کردن تجربه استفاده از تلفن همراه

 

برای این کار بهتر است لذت استفاده از تلفن همراه را برای خود کم کنید، مثلا با قرار دادن تلفن خود روی حالت سیاه و سفید؛ لذتاستفاده از آن را کاهش داده تا کمتر به سراغ گوشی بروید.

علاوه براین اپلیکیشن های مخصوصی وجود دارد که به شما در صورت استفاده بیش از حد از تلفن همراه اخطار می دهد و شما رانسبت به دفعات استفاده از موبایل هوشیار می کندبا نصب این اپلیکیشن ها، کم کم دفعات استفاده از تلفن همراه را کاهش دهید.

 ترک اعتیاد به موبایل و فضای مجازی به معنای کنار گذاشتن کامل این وسیله نیست، چرا که در دنیای امروز، ترک کامل این وسیله غیرممکن و بی مورد استبلکه لازم است که کاربران با بالا بردن سواد دیجیتالی، نسبت به استفاده درست از این وسیله اقدام کنند



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

گوشی های هوشمند از ابتدای ورودشان به زندگی افراد تبدیل شدن به اعتیاد برای آنها ضرر های زیادی رو به جامعه ی انسانی زدند از ضررهای معنوی وارد شده وسط آنها میتوان به کمرنگ شدن کانون خانواده ها اشاره کرد که دیگر افراد ترجیح میدهند به جای اینکه وقت خود را با خانواده ی خود بگذرانند سرشان در گوشی های هوشمند خود قرار دهند به گشت و گذار داخل شبکه های اجتماعی مشغول شوند همچنین این گوشی ها آسیب های فیزیکی زیادی نیز به افراد وارد کرده اند برای مثال آسیب هایی که به مهره های گردن و یا چشم ها وارد میشود تقریبا جبران ناپذیر است از این رو گویی گوشی های هوشمند در پی جبران آن برامده باشند یک سری امکانات پزشکی را در اختیار کاربران خود قرار داده اند که به بررسی آنها می پردازیم 

 

قابلیت SOS اضطراری

 

درخواست وضعیت اضطراری، قابلیتی است که امروزه بسیاری از تولید کنندگان تلفن های همراه، نسبت به اضافه کردن آن به رابط کاربری خود اقدام کرده اند. گزینه ای که به کاربر این امکان را می دهد تا در شرایط اضطراری (ربوده شدن) در خواست کمک کند.

برای استفاده از این قابلیت کافیست در مواقع اضطراری با نگه داشتن یا کلیک بر روی دکمه تلفن همراه، به مخاطبینی که از قبل انتخاب کرده اید، یک پیام اضطراری با بیان موقعیت مکانی و وضعیت شما ارسال گردد. بعد از آن، تلفن همراه شما به صورت خودکار شناسه پزشکی شما را نشان می دهد و باز کردن قفل با صورت یا اثر انگشت را غیر فعال می کند. در این زمان تلفن همراه هوشمند شما فقط پین کد یا رمز عبور را برای باز کردن قفل قبول می کند.

 

شناسه پزشکی

 

فرض کنید که در موارد اضطراری مانند: حادثه یا آسیب دیدگی قرار گرفته اید و قادر به استفاده از تلفن همراه یا دادن اطلاعات به کسی نباشید، چه اتفاقی برای شما می افتد؟ حال اگر شما جزء افرادی باشید که از داروی خاصی استفاده می کنید یا آلرژی دارید و... در لحظات اضطراری چگونه می شود بیشترین کمک را به شما کرد؟

قابلیت Medical ID یا شناسه پزشکی به کاربران این اجازه را می دهد تا اطلاعات مهم مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه شماره تماس ضروری در اختیار مراکز اورژانسی قرار دهند. ویژگی که بسیار برای کودکان، بیماران روانی، کسانی با قابلیت گم شدن ، مبتلایان به بیماری های مزمن مانند صرع و غش مناسب می باشد.

 ایجاد شناسه پزشکی راهی سریع و مطمئن برای ارائه اطلاعاتی نظیر نام، وزن، قد، نوع گروه خونی ،حساسیت های شدید، بیماری های مزمن، داروهای مصرفی و... به متخصصان پزشکی و سایر افراد است.

 این قابلیت که امکان دسترسی به آن ، بدون باز کردن قفل تلفن همراه وجود دارد، در همه گوشی ها موجود می باشد و در مواقع ضروری کمک می کند که افراد اطلاعات مهم پزشکی شخص حادثه دیده را در اختیار پلیس یا مراکز پزشکی قرار دهند. کشورهای جهان برای تماس های اضطراری با پلیس و اورژانس شماره های مختلفی دارند که در ایران شماره های 110 برای پلیس و 115 برای اورژانس می باشد.

در قسمت شناسه پزشکی امکان تماس اضطراری با با شماره تلفن کسی که در این قسمت ذخیره شده، در حالت قفل وجود دارد. این قابلیت که بسیار برای کودکان یا کسانی که آلزایمر دارند مفید می باشد، به دیگران این امکان را می دهد تا با تماس با یکی از مخاطبینی که کاربر انتخاب کرده ، آنها را از نگرانی نجات دهد.

 

 

نحوه فعال سازی شناسه پزشکی

 

·        ابتدا نرم افزار Health یا سلامت را باز کرده و بر رویMedical ID یا شناسه پزشکی کلیک کنید.

·        در این قسمت باید اطلاعات اصلی مربوط به سلامتی خود را وارد کنید. نوع این اطلاعات امکان دارد در هر گوشی هوشمند متفاوت باشد.

·        با استفاده از علامت + می توانید شماره مخاطبانی که تمایل دارید در مواقع اضطراری با آنها ارتباط برقرار کنید را اضافه کنید.

·        توصیه می شود عبارت Show When Lock یا نمایش در زمان قفل بودن را نیز فعال کنید تا در زمان قفل گوشی نیز امکان استفاده از شناسه پزشکی شما برای دیگران وجود باشد.

·        در نهایت با تپ روی دکمه Done تنظیمات را ذخیره نمایید.

 در گوشیهای آیفون 8 و بعد از آن؛ لازم است تا کاربر در قسمت Emergency SOS گزینه Call With Side Button را فعال کند تا در مواقع اضطراری با 5 بار فشار دادن دکمه پاور، با شماره ای که در Medical ID انتخاب کرده است، تماس بگیرد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

پگاسوس، اپلیکیشن جاسوس اسرائیلی

 

 

با توجه به سابقه ی درخشان اسرائیل در زمینه ی  جنگ نرم و جاسوسی تیتر خیلی به دور از واقعیت نیست چرا که اسرائیل همانطور که در دنیای حقیقی و در این امر موفق بوده است بعید نیست که در زمینه ی اپلیکیشن و سخت افزار هم میتواند خوب جلوه کند و جنجال به پا کند 

البته همین که امروز شما مشغول خواندن این خبر هستید نشان میدهد که اسرائیل د به پا کردن شایعه وئ جنجال موفق بوده است  و جالب است که بدانید این جنجال به قدری پرحاشیه بوده است که افراد بزرگی همچون موسس تلگرام و سیاستمداران در ای باره اظهار نظر کرده اند 

پگاسوس نام یک بدافزار جاسوسی است که توسط یک شرکت خصوصی اسرائیلی به نام Group NSO ایجاد و توسعه یافته است. بدافزاری که به گفته صاحبان فن؛ قویترین نرم افزار جاسوسی است که تا به حال ایجاد شده و به محض ورود به تلفن همراه، آن را کاملا در اختیار خود در آورده و به جاسوسی می پردازد.

 

نحوه عملکرد این بدافزار

 

شروع روند جاسوسی با کشت ویروس در تلفن همراه هدف آغاز می شود. در سالهای ابتدایی، با ارسال پیام متنی به گوشی هدف، بدافزار روی گوشی موبایل نصب و اقدام به جاسوسی می کرد. ولی از آنجا که در این روش، ویروس بعد از کلیک روی پیام فعال می گردید و معمولا افراد نسبت به ابن امر هوشیار بودند، طراحان با روش دیگری را ایجاد کردند. امروزه، این بدافزار به راحتی با برقراری یک تماس واتساپی با شماره هدف به آن گوشی نفوذ کرده و اطلاعات آن را تخلیه می کند. پگاسوس حتی اگر کاربر هرگز به آن تماس هم پاسخ ندهد، در گوشی هدف ، کد مخصوص عملیاتی خود را نصب کرده و از این طریق عملیات مخربش را آغاز می کند.

نحوه عملکرد این بدافزار نیز جالب می باشد. به محض این که پگاسوس به گوشی هدف راه یابد؛ بدون آن که کاربر متوجه شود، 24 ساعته، کلیه مکالمات فرد ضبط و شنود می شود. این بدافزار قادر است از تمامی پیام های ارسالی و دریافتی کپی تهیه کند، میکروفن گوشی را فعال کرده و از فرد و محیط پیرامون به صورت مخفیانه فیلم بگیرد. تمامی اطلاعات، پست الکترونیک، فایل های ویدئویی، تعیین موقعیت مکانی، تاریخچه تماس ها و جستجوها و... در اختیار این ویروس قدرتمند قرار می گیرد.

 این نرم افزار که بر روی گوشی هایی که با سیستم عامل اندروید و IOS کار می کنند، فعال می شود؛ نخستین بار در سال 2016 کشف شد و تا کنون تلفن همراه افراد سرشناسی زیادی چون امانوئل مکرون؛ رئیس جمهور فرانسه ؛ مورد حمله این بدافزار قرار گرفته است

 

واکنش ها به پگاسوس

 

پاول دوروف با بیان این که از سال 2018 تحت نظر این بدافزار بوده و این امر هیچ نگرانی ای برای او نداشته است. چرا که او چیزی برای پنهان کردن ندارد، فعالیت این اپلیکیشن ها را به گردن اپل و گوگل انداخت . او معتقد است که در این سیستم ها، راه های نفوذ عمدی وجود دارد که باعث هک گوشی ها توسط این نوع بدافزارها می گردد.

 با توجه به این که حدود 10 سال است که شرکت NSO ابزار نظارتی خود را به فروش می رساند، احتمال این که حق با او باشد، بسیار بالاست.

رئیس جمهور فرانسه نیز که خبرها حاکی از تعویض گوشی و شماره او بعد از هک شدن می باشد، از نخست وزیر اسرائیل در مورد پگاسوس توضیح خواست.

یک مقام آمریکایی نیز که نامی از او برده نشده است گفت : بدون شک شرکت ان اس او اطلاعات حساس امنیت ملی را با دولت اسرائیل به اشتراک می گذارد.

شرکت های فناوری مانند اپل و گوگل، سالانه مبالغ زیادی سرمایه گذاری می کنند تا از هک شدن سیستم هایشان توسط هکرها مصون بمانند. به طور خاص اپل به شهرت ایمنی خود افتخار می کند. ولی به ناچار نقاط آسیب پذیر در چنین نرم افزار پیچیده ای وجود دارد و این بدافزار به طور خاص از نقاط ضعفی که تا کنون توسط شرکت های توسعه دهنده سیستم عامل اصلاح نشدند، بهره می برد.

 

 

چه باید کرد؟

 

کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و مسائل امنیتی معتقدند که پگاسوس توانمندترین ابزار دسترسی از راه دور است و تائید این که آیا یک تلفن خاص طعمه این ویروس شده است یا نه بسیار دشوار است.

با توجه به اینکه بارزترین ویژگی این برنامه هک گوشی بدون پاسخ به تماس می باشد، اگر ویروس در حافظه ذخیره شده باشد، به صورت تئوری راه اندازی مجدد باید آن را پاک کند.بنابراین به کسانی که در معرض خطر چنین ویروسی هستند توصیه می شود تا مرتبا دستگاه را خاموش و روشن کنند.

هر چند که پاسخ کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات به این سوال که چگونه در برابر پگاسوس ایمن باشیم؟ این است: اگر بخواهیم صادق باشیم، باید بگوییم هیچ کاری نمی توان کرد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز





:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

گوشی مورد نیاز رانندگان اینترنتی

 

در همین چند سال گذشته اگر وسیله ی نقلیه ی شخصی نداشتیم و میخواستیم به یک مهمانی و یا هر جای دیگری برویم با تماس گرفتن به آژانس اون منطقه و در ادامه ارائه ی کد اشتراک می توانستیم از این سرویس استفاده کنیم که البته هنوز که هنوزه نیز این امکان وجود دارد و ما هیچ نیازی به سرویس های اینترنتی نداشتیم اما امروزه  ما  برای تاکسی های اینترنتی نیازمند چنین سرویس هایی هستیم اما در آن طرف قضیه رانندگان چنین تاکسی ها به طور مداوم نیازمند اینترنت و گوشی موبایل خود هستند و باید حواسشان باشد که گوشی موبایلشان خاموش نشود و یا داغ نکند و از این قبیل مشکل ها برایش پیش نیاید 

از آنجایی که وسیله ی لازم و ضروری برای تبدیل شدن به یک راننده ی تاکسی اینترنتی گوشی هوشمند است این رانندگان باید در خرید این وسیله نهایت دقت خود را به خرج دهند که علاوه بر مقرون به صرفه بودن بتواند از پس ساعت های استفاده و مسیریابی بر بیاید همچنینی پیک های موتوری اینترنتی نیز نیازمند گوشی هوشمند هرچه قویتر هستند

 

در ادامه 8 گوشی مناسب برای رانندگان این سیستم ها را معرفی خواهیم کرد:

سامسونگ گلکسی A31

 

گلکسی A31 مجهز به پردازنده مدیاتک میان رده دیگری است که برای رانندگان اینترنتی مناسب می باشد. صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر امولد با ابعاد عریض و رم 4 گیگابایت از مزایای این محصول کره ای می باشد.

باتری 5000 میلی آمپر با شارژ سریع 15 واتی به راحتی پاسخگوی نیاز کاربرانش می باشد. دوربین چهارگانه این مدل برای ثبت صحنه بیشتر کاملا مناسب می باشد. تراشه Helio P65 با پردازنده پیشرفته هشت هسته ای  امکان پردازش سریع و فضای ذخیره سازی بسیار زیادی را به کاربر می دهد که در کنار سایر ویژگی ها؛ عملکرد مناسبی به این گوشی داده است.

   

شیائومی ردمی نوت 9T 5G

 

گوشی محبوب و اقتصادی و مقرون به صرفه شیائومی که با هدف شکست دادن سامسونگ در سال 2021 وارد بازار شد، مجهز به تراشه دیمنستی 8000U 5G می باشد.

صفحه نمایش 6.53 اینچی این تلفن هوشمند از فناوری IPS استفاده می کند و حداکثر روشنایی 450 نیت می باشد.

گوشی دو سیم کارت با رم 4 گیگابایتی شرکت شیائومی در برابر قطرات آب مقاوم بوده و پوشش ضد آب در قسمت های داخلی به شما این امکان را می دهد تا با خیال راحت به ضد عفونی کردن گوشی خود در این دوران کرونایی بپردازید.

باتری 5000 میلی آمپر با فست شارژ 18 واتی از دیگر مزایای این گوشی می باشد. در این گوشی تمام بهینه سازی های لازم انجام شده تا مصرف باتری به حداقل برسد.

در این گوشی از دوربین اولترا واید خبری نیست و سه دوربین 48 مگاپیکسلی واید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسل تشخیص عمق، دوربینهای این گوشی هوشمند هستند

گوشی شیائومی ردمی 9

 

اولین گوشی پیشنهادی یک میان رده بسیار پرطرفدار از شرکت شیائومی می باشد.شیائومی رد می 9 جزء جدید ترین و ارزان ترین محصولات شیائومی که در نیمه سال 2020 عرضه شده و با توجه به امکانات موجود در این تلفن هوشمند، مطمئنا پاسخگوی نیازهای رانندگان سیستم حمل و نقل اینترنتی خواهد بود.

 نمایشگر بزرگ 6.53 اینچی با رزولوشن فول اچ دی این گوشی ها، آنها را جزء بهترین نمایشگرهای بازار با قیمت ارزان قرار داده است. نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه 83.2 درصد با وضوح تصویر 1080 در 2340 پیکسل،این گوشی دو سیم کارته را در بین کاربران محبوب ساخته است.

ردمی با ابعاد بدنه 163.3 در 77 در 9.1 میلی متر و جنس نمایشگر از IPS LCD با 16 میلیون رنگ ؛یک گوشی ارزان با عملکرد خوب در بین کاربران شناخته می شود.

صفحه نمایش این تلفن ،در زیر نور خورشید قابل قبول می باشد. در محیط باز و زیر نور خورشید، نوشته ها به خوبی قابل خواندن است و صفحه نمایش رنگ ها را به خوبی نشان میدهد، که این امر به رانندگان و موتورسوارها کمک شایانی در انجام کارهای روزانه می کند.

از آنجا که گوشی ظاهر مات دارد ؛کیفیت ساخت آن به نحوی است که اثر انگشت راحت روی آن نمی افتد.

وزن این گوشی 198 گرم است که باتری بزرگ این گوشی، وزن نسبی آن را توجیه می کند. ردمی از ظرفیت باتری 5020 میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 18 وات بهره جسته که از لحاظ قدرت و ماندگاری باتری در شرایط استفاده معمولی، دو الی سه روز گوشی روشن می ماند.

این محصول از چهار دوربین واید، اولترا واید، ماکرو و عمیق برخوردار است که برای ثبت تصاویر، مناسب و با کیفیت می باشد.

ردمی با قدرت پردازش متوسط و ارزان ، خریدی فراتر از انتظار است که با وجود تراشه مدیاتک هلیو G80 برای رانندگان اینترنتی انتخاب مناسبی می باشد.

 

سامسونگ گلکسی AO2

 

شرکت کره ای سامسونگ در سری A محصولات خود سعی کرده است تا همه خریداران محصولات این شرکت را راضی نگه دارد و در این سری همه نوع گوشی از پایین رده و میان رده و بالارده یافت می شود.

در اوایل سال 2021 گوشی هوشمند ارزان قیمت گلکسی AO2 که بسیار شبیه گوشی های AO1 می باشد وارد بازار شد.

این شرکت برای تامین انرژی از باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری با شارژدهی بسیار خوب، بهره برده است که در صورت استفاده معمولی تا دو روز شارژ دارد. برای شارژ کامل این گوشی به دو ساعت و نیم زمان احتیاج دارید.

نمایشگر 6.5 اینچی PLS IPS این گوشی با رم 3 گیگابایت از دیگر مزایای این گوشی ارزان قیمت می باشد.

ماژول دوربین از دو لنز اصلی 13 مگاپیکسل و لنز ماکرو 2 مگاپیکسل و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است که در کلاس خود عکس قابل قبول خواهد گرفت.

به طور کلی گلکسی AO2 یک خرید کاربردی و البته اقتصادی خواهد بود.

.

 

 

شیائومی ردمی نوت 10

 

در مارس سال 2021 شرکت چینی یکی از جدیدترین میان رده ها از سری ردمی نوت را وارد بازار کرد که با وجود

قیمت مناسب و امکانات سخت افزاری عالی، پیش بینی می شود تا از پرفروش های بازار باشد.

صفحه نمایش 6.43 اینچی سوپر امولد این گوشی با سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12 ، این مدل میان رده را از انتخاب های مناسب برای رانندگان اینترنتی قرار داده است.

تراشه قدرتمند میان رده اسنپدراگون 678 نیز در عملکرد خوب این گوشی نقش اساسی ایفا می کند. باتری 5000 میلی آمپری با شارژ سریع 33 واتی نیز به راحتی پاسخگوی کاربران خواهد بود.

 

سامسونگ گلکسی M31

 

این گوشی خوش قیمت کره ای با باتری فوق العاده و نمایشگر جذاب و عملکرد عالی دوربین؛ یک گوشی جذاب برای رانندگان اینترنتی می باشد.

گلکسی M31 با پردازنده اگزینوس 9611 در کنار 6 گیگابایت رم از میان رده های قدرتمند بازار به حساب می آید.

ویژگی برجسته این گوشی باتری 6000 میلی آمپری آن است که شما را تا مدت ها از شارژ بی نیاز می سازد، و البته این گوشی از قابلیت شارژ سریع 15 وات نیز برخوردار است.

لنز 64 مگا پیکسلی اصلی این گوشی در کنار لنزهای اولترا واید 8 مگاپیکسل و دو لنز 5 مگاپیکسلی عمق و ماکرو، عکسهای جذابی برای شما ثبت خواهد کرد.

 

گلکسی M51

 

گلکسی M51 که از قدرتمند ترین محصولات میان رده سری M سامسونگ به شمار می آید؛ از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی سوپر امولد پلاس تشکیل شده که این صفحه بزرگ و جذاب در کنار باتری 7000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری؛ وزن 213 گرمی به این گوشی داده است. اگر از وزن نسبتا سنگین این میان رده صرف نظر کنیم ؛ وجود تراشه اسنپدراگون G730 با پردازنده گرافیکی آدرنو 618؛ امکان اجرای برنامه های سنگین را به این تلفن هوشمند می دهد.

دوربین چهارگانه و رم 6 و 8 گیگابایتی نیز از دیگر مشخصه ای این گوشی می باشد.

 

شیائومی پوکو F3

 

پوکو سومین گوشی رده بالا از سری F شرکت نوپای پوکو می باشد که تا چندی پیش از زیر مجموعه های شیائومی محسوب می شد.

این مدل از نمایشگر امولد 6.67 اینچی با نرخ تازه سازی 120 هرتزی با رزولوشن +FHD برخوردار است. در پشت گوشی دوربین اصلی 64 مگا پیکسلی با دو دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی قرار دارد.

مهمترین مشخصه این گوشی استفاده از تراشه اسنپدراگون 5G 870 رم 6 و 8 گیگابایتی می باشد که امکان اجرای اپلیکیشن ها و بازیهای مختلف را به کاربر می دهد.

باتری 4520 میلی آمپر ساعتی این گوشی می تواند مدت زمان مناسبی شارژ را نگه دارد

پوکو F3 یک گوشی نسبتا گران و مناسب برای رانندگان اینترنتی می باشد.

با توجه به این که برنامه اسنپ رانندگان در گوشی های جدید هواوی پشتیبانی نمی شود؛ در این مطلب به آنها اشاره نشده است.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز , گوشی هوشمند , گوشی اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

رویداد گلکسی آنپکد 2021 سامسونگ

درست است که حرف اول در زمینه ی طراحی زیبا و لاکچری بودن را کمپانی اپل و یا حف اول را در زمینه مقرون به صرفه و اقتصادی بودن را کمپانی شیائومی میزند اما اگر از حق و آمارها نگذاریم حرف اول در زمینه ی جلب رضایت کاربران و همچنین تنوع محصولات را کمپانی سامسونگ میزند همچنین گوشی های این کمپانی از طراحی شکیل و قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند به طوری که در هر خانواده ای حداقل یک نفر یکی از محصولات این کمپانی را داراست و  این نشاه دهنده ی قدرت این کمپانی و نفوذش بین مردم تمام جهان است .و همانطور که پیش تر اشاره شد یکی از دلایل این موفقیت تنوع بالای محصولاتش است که هر ساله در یک مراسم از چندین مدل جدید گه هر یک برطرف کننده نقص مدل پیشین خود و دارای تمایزات بسیار با مدل های هم رده ی  خود میباشند  رونمایی میکند

 این روزها شرکت سامسونگ، آماده برگزاری بزرگترین رویداد تابستانی خود یعنی Samsung Unpacked 2021 یا همان گلکسی آنپکد می شود. تاریخ رسمی اعلام شده برای این رویداد که معمولا طیف گسترده ای از محصولات این شرکت کره ای در آن معرفی می گردد، 11 آگوست ( 20 مرداد ماه ) خواهد بود و همانند سال گذشته به صورت آنلاین برگزار می گردد.

عدم حضور محصولی از خانواده گلکسی نوت در رونمایی امسال، باعث دلخوری بعضی از طرفداران این سری گردیده است . چرا که طی دهه ها، این رویداد بر رونمایی از مدل جدید گلکسی نوت متمرکز بود، اما شنیده ها نشان می دهد که که گوشی های پرطرفدار گلکسی نوت جدید در سال 2021 عرضه نخواهد شد.

در صدر فهرست محصولات این شرکت" Z Fold 3 و Z Flip 3" قرار دارد. گلکسی زد فولد 3 ؛ جدید ترین تلفن همراه تاشو با شبکه 5G دارای دو نمایشگر سوپر امولد است . این گوشی موبایل از یک باتری 4500 میلی آمپری تشکیل شده است.

"گلکسی زد فولد 3 "از قلم هوشمند S Pen پشتیبانی می کند و این شرکت تلاش کرده است تا جای خالی گوشی جدید از سری نوت را با قرار دادن S Pen پر کند تا شاید باعث آرامش خاطر طرفداران سری گلکسی نوت شود. از آنجا که " S Pen یا S Pen Pro " به عنوان لوازم جانبی اختیاری برای "گلکسی زد فولد" در نظر گرفته شده و محل اختصاصی برای قرار گرفتن S Pen روی دستگاه تعبیه نشده، باید تا برگزاری رویداد آنپکد منتظر ماند و دید چه تعداد از طرفداران سری نوت از این اتفاق راضی خواهند بود.

خبرها حاکی از آن است که رونمایی از گوشی گلکسی" S21 FE 5G "که قرار بود در روزهای آینده شاهد معرفی آن باشیم؛ نیز تا زمان رویداد گلکسی آنپکد به تاخیر افتاده ؛که علت تاخیر ؛ کمبود جهانی تراشه، بیان شده است.

 "گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک" به همراه" گلکسی بادز 2 " نیز در فهرست محصولات در انتظار معرفی این رویداد قرار دارد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: سامسونگ , آیفون , گوشی های هوشمند , سایت رندباز , گوشی سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

بسته ی ویژه ی همراه اول به مناسبت اعیاد قربان و غدیر

همانطور که در خبرهای پیشین در سایت خرید و فروش آنلاین سیم کارت یعنی رندباز اشاره کردیم ایرانسل به مناسبت اعیاد مقدس غدیر و قربان که از بزرگ ترین اعیاد ما مسلمانان شیعه و سنی میباشد بسته های ویژه ای را که دارای قیمتی مناسب بودند به کاربران خود هدیه کرد و انتظار می رفت باقی اپراتورها نیز این اقدام را انجام دهند و عیدی خود را به کاربران وفادارشان تقدیم کنند و همانگونه هم شد و اپراتور همراه اول طی یک اقدامی بسته ای را در فاصله ی عید تا عید به کاربران خود هدیه کرد که این بسته نیز مثل بسته ی ایرانسل رایگان نمیباشد کاربر برای فعال سازیش باید مبلغی را بپردازند که این مبلغ با توجه به خدماتی که کاربر در ازای آن پرداخت میکنند بسیار ناچیز است

امسال نیز مانند هر سال، اپراتورهای تلفن همراه برای اعیاد مذهبی به مشترکان خود عیدی می دهند و هدیه همراه اول برای این روزهای مبارک مشخص شد.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ همه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول و مشترکان انارستان مشمول طرح " عید قربان تا عید غدیر" می شوند و برای فعالسازی آن لازم است که در بازه زمانی 30 تیرماه ( مصادف با عید قربان) لغایت 7 مرداد ماه ( روز عید غدیر) اقدام نمایید.

 بسته ویژه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول شامل" 3 گیگابایت اینترنت و 180 دقیقه مکالمه درون شبکه و تلفن ثابت" با قیمت تخفیفی و ویژه 10 هزار تومان می باشد؛ که البته مشترکان متقاضی باید توجه کنند که امکان استفاده همزمان این طرح با بسته های ترکیبی دیگر برای آنها مقدور نبوده و اعتبار طرح برای 3 روز می باشد.

برای فعال نمودن این بسته ویژه ترکیبی ، مشترکان همراه اول باید با مراجعه به اپلیکیشن جدید" همراه من " و شماره گیری کد دستوری #67*100* اقدام نمایند.

مشترکان می توانند در صورت اتمام بسته در بازه زمانی تعیین شده، نسبت به خرید مجدد هر تعداد بسته که تمایل دارند، اقدام نمایند. در فعالسازی مجدد، امکان فعالسازی همزمان طرح عیدانه با سایر بسته های مکالمه و اینترنت وجود دارد.

بسته ویژه عیدی همراه اول برای مشترکان " انارستان" نیز شامل " 7 گیگابایت اینترنت 7 روزه" به قیمت 7 هزار تومان می باشد. انارستانی ها می توانند با مراجعه به اپلیکیشن " همراه من" و شماره گیری کد دستوری #6671* 100* نسبت به فعالسازی این طرح اقدام نمایند. امکان فعال سازی مجدد این بسته برای انارستانی ها مطابق شرایط ذکر شده برای مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می باشد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: اینترنت هدیه , اینترنت رایگان , اینترنت همراه اول , همراه اول , رندباز , ایرانسل ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

شایعات در مورد دوربین آیفون 13

 

منطق حکم میکند که یک محصول جدید در هر کمپانی از سایر محصولات قدیمی خود در هر زمینه ای پیشی بگیرد و اگر محصول قبلی کمپانی دارای نقصی باشد که قطعا اینگونه است برطرف شود حتی پرچمداران برترین کمپانی ها مانند اپل سامسونگ و … نیز دارای ضعف هایی می باشد برای مثال آیفون 12 که به جرات میتوان گفت گران ترین گوشی بازار بود در قسمت و زمینه ی دوربین دچار ضعف هایی بود و جالب تراین است که نکته ای که این گوشی را نسبت به نمونه های قبلی خود متمایز می ساخت همین دوربین بود البته ایفون 11 نیز دارای سه لنز دوربین می باشد و حال اینبار نوبت به آیفون 13 رسیده نسخه ای که طرفداران اپل از آن توقع دارند ایرادات دوربینی و لنزی آیفون 12 و 11 را دارا نباشد

 

با توجه به این که تا زمان عرضه گوشی های جدید این شرکت ، به نام های آیفون 13، 13 پرو،13 پرومکس و 13 مینی چیزی نمانده است، بازار شایعات و گمانه زنی در این مورد بسیار داغ است.

 

بعد از آشفتگی همه بازارهای جهانی به خاطر شیوع ویروس کرونا، شرکت اپل مجبور به ایجاد تغییراتی در برنامه رونمایی از سری جدید محصولاتش شد. ولی اکنون بعد از گذشت تقریبا دو سال و آرامش نسبی شرایط جهانی، شرکت به روال سنتی رونمایی از محصولات برگشته و قصد دارد که محصولاتش را در اواسط ماه سپتامبر ( اواخر شهریور ماه ) رونمایی کند. که با در نظر گرفتن این شرایط باید در اواخر ماه سپتامبر ( اوایل مهرماه) شاهد عرضه رسمی این گوشی ها در فروشگاه ها باشیم.

 به نظر می رسد که در نگاه اول گوشی های جدید تفاوت خاصی از نظر ظاهر با دیگر اعضای خانواده ندارند، ولی به احتمال زیاد قرار است از لحاظ سیستم درونی تغییرات گسترده ای داشته باشند. تغییراتی که به نظر می رسد در نهایت مدل مورد انتظار را به انتخابی به مراتب با ارزشتر از محصولات کنونی تبدیل می کند. تمامی لنزها و حسگرهای مدل های جدید به روز رسانی می شوند و همه آنها به لرزشگیر اپتیکال  تصویر از نوع سنسور – شیفت مجهز می شوند.

 از لحاظ طراحی و استایل مدل جدید پرومکس کمی سنگین تر و ضخیم تر از آیفون 12 پرومکس می باشد، که آن هم به خاطر تغییراتی که این شرکت آمریکایی در درون گوشی اعمال کرده است. بزرگترین تغییر در طول عمر باتری خواهد بود که افزایش وزن این مدل را توجیه می کند.( بهبود چشمگیر ظرفیت باتری به 4352 میلی آمپر ساعت در مقابل ظرفیت آیفون 12 پرومکس 3687 میلی آمپر ساعت)

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون افشا شده، آیفون 13 با ناچ بسیار کوچکتر که در مرکز و قسمت بالای نمایشگر قرار گرفته است، عرضه می گردد. این شرکت با ترکیب سنسورهای فروسرخ و عمق سنج در یک سنسور، توانسته اندازه ناچ را کوچکتر کند.

چینش مورب دوربین ها در مدل های جدید و افزایش فاصله میان لنزها، قطعا سعی در برطرف کردن نقص دوربین های سری آیفون 12 را دارند. مشکلی که از زمان عرضه گوشی های آیفون 12 وجود داشته و به نظر نمی رسد از نواقص نرم افزاری گوشی باشد. با توجه به نوع چینش و نزدیکی فاصله در آیفون 12، ممکن است بازتاب نوری که به یکی از لنزها برخورد داشته و با انعکاس های دیگر لنزها ادغام شده، سبب به وجود آمدن پدیده فلر شود. لنز فلر زمانی رخ می دهد که نوری به غیر از منبع نور اصلی وارد لنز دوربین شده و به حسگر برخورد کند. که این امر در گوشی های آیفون 12 در مواقعی که در نور کم عکاسی می کنید و دوربین را به سمت سوژه های روشن مثل تابلوها و پنجره ها هدایت می کنید، دیدهمی شود؛ که البته بعضی از عکاسان با استفاده از این نقص عکسهای بی نظیری ثبت کرده اند.

گوشی های آیفون معمولا به داشتن بهترین دوربین فیلم برداری ، رنگ عالی، وضوح تصویر و دامنه دینامیکی فوق العاده مشهور هستند که مطمئنا با برطرف شدن مشکل لنز فلر، این شرکت همچنان حاکم بی رقیب این عرصه خواهد بود.

آنچه که در ماکت ها دیده می شود این است که سری جدید آیفون 13 نیز به ماژول دوربین مربعی شکل مجهز است ولی فضای بین لنزها کمی افزایش یافته و هر لنز در امتداد گوشه فوقانی و تحتانی ماژول کلی دوربین قرار گرفته است.

با توجه به آنچه که گفته شده است ؛گوشی های جدید قطعا در بخش دوربین پیشرفت خواهند داشت و سنسور لیدار در تمام مدل ها موجود خواهد بود. گشودگی دریچه دیافراگم 1.5/f برای دوربین فوق عریض جهت ثبت تصاویر روشن تر در محیط هایی با نور کم، در آیفون 13 پرومکس از قابلیت هایی است که اپل تلاش کرده تا به کمک آن کیفیت تصاویر را ارتقا ببخشد.

اعضای دیگر خانواده از لنز واید با گشودگی f/1.6 و مشابه با لنز آیفون 12 استفاده می کنند. این قابلیت برای بهینه سازی جمع آوری نور و کاهش انحراف رنگی بسیار کارآمد است.

احتمال دارد که مدل پرو نیز از یک لنز فوق عریض 6 المانه بهره مند شود. این مدل به لنز تله فوتو ارتقا یافته ای مجهز است که پیشتر در انحصار 12 پرومکس بوده است. مینگ چی کو، متخصص ارائه اطلاعات در مورد نوآوری های آینده اپل اعلام کرد: "لنز فوق عریض سری آیفون 13 پرو، اولین لنز گوشی آیفون خواهد بود که با قابلیت فوکوس عرضه خواهد شد." در ماژول دوربین های مدل پرو از حسگر تصویر بزرگتر و باز طراحی شده ICMOS با وضوح بهبود یافته استفاده می شود.

گفته می شود که آیفون جدید تنوع رنگ بهتری نسبت به سایر اعضای خانواده دارد. رنگ برنز که بیشتر شبیه طلای تیره رنگ است . و رنگ مشکی مات که برخلاف مدل های کنونی به جای این که خاکستری تیره باشد،کاملا مشکی است ، دو رنگ جدید این گوشی ها خواهد بود.

در پایان لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات در این مقاله فرضیه هایی با توجه به الگوی تولیدی شرکت اپل هستند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: اپراتور همراه،همراه اول،ایرانسل،رایتل،رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()