نوشته شده توسط : صبا

بسته ی ویژه ی ایرانسل به مناسبت اعیاد قربان و غدیر

وقتی حرف از اعیاد مقدسی چون قربان و غدیر می شود تمامی شرکت ها بانک ها و اپراتورها سعی میکنند این عید را به گونه ای به مسلمانان هموطن خود تبریک بگویند همانطور که این تبریک ها به طور تلفنی میان آشنایان رد و بدل میشود

برای مثال گاهی بانک ه وو سایر مجموعه ها با ارسال پیامکی که حاوی پیامی تبریک آمیز است این عید را تبریک میگویند اما در اکثر اوقات برای چنین مناسبت های فرخنده و بزرگی اپراتورها و بانک ها هدایایی را نیز در نظر میگیرند و که به اصطلاح با اعطای عیدی در روز عید هموطنان خود را شاد کنند

به همین منظور ایرانسل به خاطر فرا رسیدن دو عید بزرگ مسلمین یعنی عید قربان و عید غدیر خم، مانند سال های گذشته دو طرح جذاب مکالمه رایگان و بسته اینترنتی و مکالمه را در نظر گرفته است. این بسته های خدماتی ویژه (بسته اینترنت و مکالمه) را می توان در میان فاصله دو عید یعنی از ساعت 24 سی ام تیرماه تا هفت مرداد 1400 فعال کرد.

خدماتی که در این ایام مشترکین اپراتور ایرانسل می توانند از آن استفاده نمایند شامل سه ساعت مکالمه درون شبکه ایرانسلی و سه گیگابایت اینترنت همراه است که قیمت این بسته ویژه 10 هزار تومان می باشد. برای فعالسازی این بسته دو روش وجود دارد:

1- از قسمت پیشنهادات در اپلیکیشن ایرانسل من

2- شماره گیری کد دستوری #5* که تا سه روز بعد از فعالسازی می توانید از آن استفاده نمایید.

همچنین ایرانسل سوای این پیشنهاد ویژه خود، یک طرح مکالمه رایگان درون شبکه را دارد. با فعال سازی این طرح توانید تنها با 5 دقیقه مکالمه،50 دقیقه مکالمه رایگان دریافت نمایید. برای فعال سازی آن هم باید یا از طریق قسمت پیشنهادهای ایرانسل من اقدام کنید یا با شماره گیری #۲*۱*۴۴۴۴* این بسته را دریافت کنید.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: ایرانسل , اپراتور ایرانسل , خدمات دیجیتال , اینترنت همراه , رندباز , سرویس میزبان ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

بررسی سرقتی نبودن آیفون دست دوم

 

 

اگر در تمامی جهان هم مسئله ی امنیت گوشی حائز اهمیت نباشد در ایران اینگونه نیست چرا که به دلیلی شرایط بد اقتصادی و نبود فرهنگ سازی های زیرساختی روز به روز آمار دزدی و سرقت گوشی ها بالا میرود و از طرفی دیگر فقر و درآمدهای سایر مردم  در کشور ایران اجازه نمیدهد که پس از به سرقت رفتن و ربوده شدن گوشی موبایل به راحتی بتوانیم یک دستگاه دیگر را جایگزین کنیم پس باید در انتخاب گوشی موبایل دقت خود را بالا ببریم که گوشی موبایلمان از امنیت بالایی برخوردار باشد یکی از برندهایی که از امنیت بالایی برخوردار است اپل میباشد

 گوشی های آیفون در سیستم عامل آی او اس مجهز به برنامه find my iphone هستند که در شرایط خاص نسبت به ردیابی دستگاه و شناسایی محل قرار گرفتن آن اقدام می کند. این برنامه قدرتمند که برای پیدا کردن گوشی گمشده حتی در حالت خاموش نیز امکان پذیر می باشد، به صورت پیش فرض در این گوشی وجود داشته و فقط کافیست کاربر آن را فعال کند.

 

راهکار شناخت آیفون سرقتی

 

این روزها که خرید گوشی های دست دوم به خاطر وجود وب سایت ها و اپلیکیشن هایی برای فروش دست دوم کالاها، با صرفه تر و آسانتر است، کلاهبرداری های این حوزه هم روز به روز بیشترمی شود.

هر چند که امنیت بالای گوشی های اپل تا حدی توانسته است میزان سرقت این گوشی ها را کاهش دهد، اما همواره سارقان روش هایی برای فروش آنها در بازار پیدا می کنند و متاسفانه خریداران ناآگاه که اطلاعات کمی در مورد گوشی های اپل دارند، اقدام به خرید گوشی های سرقتی می کنند که قبل از هر چیز سبب بروز دردسرهای فراوانی برای خود می شوند.

قطعا جدا از بحث اخلاقی خرید محصول سرقتی، خیلی از ما دلایل زیادی برای نخریدن یک گوشی آیفون سرقتی  داریم.برای مثال گوشی‌های مسروقه پس از خریداری به هیچ وجه قابل استفاده نیستند چرا که شرکت‌های مخابراتی، آیفون‌هایی که سابقه گم یا سرقت شدن دارند مسدود می‌کنند همچنین:

 

براساس ماده 662 قانون مجازات اسلامی، هر کس آگاهانه اقدام به خرید کالای مسروقه (دزدی) کند به حبس از شش ماه تا سه سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد. در صورتی که شخص مدعی شود از دزدی بودن گوشی مطلع نبوده، قاضی با استناد به قیمت پایین و نبود ملزوماتی چون جعبه گوشی می تواند شخص را به خرید آگاهانه کالای مسروقه محکوم کند.

 

بنابراین برای به وجود نیامدن چنین مشکلاتی قبل از هرچیز لازم است که به هیچکس اعتماد نکرده و شخصا نسبت به اصالت کالایی که قصد خرید آن را دارید، اقدام نمایید.

شرکت اپل برای ایجاد امنیت بیشتر برای محصولات خود از کد IMEI  که مخفف " International Mobile Equipment Identity”  می باشد، استفاده می کند که در هر محصول تک و منحصر بفرد بوده و برای شناسایی کالا در بین میلیون ها محصول دیگر این شرکت در دنیا می باشد.

ساده ترین روش پیدا کردن کد IMEI  بررسی خشاب سیم کارت  می باشد. سپس به وب سایت IMEI pro رفته و کد را وارد کنید، بعد از پشت سر گذاشتن آزمون کپچا، گزینه Check را انتخاب کنید. در صورت سرقتی بودن گوشی، جزئیات در این صفحه که به اپراتورهای جهانی دسترسی دارد، قابل مشاهده است.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: اپل , آیفون , اپ استور , امنیت اطلاعات کاربران , رندباز , امنیت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

5 روش تقویت باتری گوشی موبایل

 

امروزه وقتی شخصی تصمیم به خرید گوشی موبایل میگیرد جدا از بحث هزینه و قیمت به دو عامل دیگر توجه بسیار زیادی می کند یکی از آنها کیفیت دوربین گوشی و دیگری قدرت باتری آن است البته این فقط برای افراد معمولی میباشد و کسانی که از گوشی استفاده های دیگری می کنند مثل گیم و بازی اهمیت دوچندانی به بحث باتری میدهند چرا که یکی از باگ های مهم برخی از گوشی ها بی کیفیت بودن باتری آنها است  هرچقدرم یک گوشی موبایل از امکانات و سیستم عامل خوبی بهره مند باشد اگر باتری خوبی نداشته باشد بی فاییده است چرا که به محض استفاده از آن نیازمند شارژر میشویم و لذت کار کردن با این وسیله را از دست میدهیم

ما در این محتوا به راه های تقویت باتری گوشی موبایل شما میپردازیم 

1-دارک مود باعث کاهش مصرف باتری می شود

 

با عرضه شدن گوشی های هوشمند به بازار هر سال فناوری های جدیدی به این گوشی ها اضافه می شود. یکی از این فناوری ها دارک مود نام دارد که صفحه نمایش تلفن همراه با فعال شدن آن به طور کامل سیاه می شود و از پیکسل کمتری در صفحه نمایش استفاده می کند در نتیجه این استفاده کمتر منجر به کاهش مصرف باتری می گردد. از دلایل اصلی ایجاد این تکنولوژی بر روی گوشی های هوشمند اذیت نشدن چشم کاربران در مکان های تاریک و هنگام شب است.

 

2-کنترل کردن سینک، وای فای، لوکیشن و بلوتوث تلفن همراه

 

توصیه می شود زمانی که به اینترنت نیازی ندارید، برای مصرف کمتر باتری و اشغال نشدن حافظه اینترنت گوشی و یا وای فای آن خاموش باشد. این موضوع برای مواقعی که خارج از منزل هستید بسیار مهم است و باعث می شود که باتری گوشی مصرف نشده و درمواقع ضروری شارژ لازم را داشته باشید.

روشن بودن لوکیشن تلفن همراه هوشمند شما نیز تاثیر منفی بر روی باتری گوشی می گذارد و امروزه برخی از اپ ها، برای فعالیت نیازبه فعال بودن لوکیشن گوشی دارند و باید بعد از تمام شدن کار با آن اپلیکیشن این لوکیشن را غیرفعال نمایید تا مصرف باتری زیاد نشود. قابلیت AutoSync که در گوشی ها هوشمند دیده می شود نوتیفیکیشن ها را مدیریت می کند که این قابلیت هم در روند مصرف باتری بسیار اثر گذار است و در زمانی که نوتیفیکیشن آنچنان مهمی ندارید برای بهبود مصرف باتری آنرا غیرفعال کنید.

 

3-غیرفعال نمودن پیکسل های صفحه

 

‌روشن ماندن صفحه نمایش گوشی باعث مصرف بیش از 70 درصد از باتری می شود و برای حل این موضوع باید روشنایی و نور صفحه نمایش را کم کرده تا مصرف باتری کم شود؛ اما دیگر راهی که پیشنهاد می شود این است که پیکسل های صفحه نمایش را خاموش کنید تا دیگر نیازی به کم کردن نور صفحه نمایش نباشد.

برای خاموش کردن این صفحه نمایش ها راهی که وجود دارد استفاده از نرم افزارهای مخصوص است. روش کار این نرم افزار به اینگونه است که در چیدمان صفحه نمایش یک سری تغییراتی را اعمال می کند تا صفحه هایی که خالی هستند و به کار نمی آیند از بین بروند تا باتری مدت زمان بیشتری را کار کند. این کار تاثیری بر کیفیت صفحه نمایش ندارد تاجایی که می توانید با کیفیت بالا فیلم تماشا کنید بدون آنکه از کیفیت تصویر کاسته شود. از بهترین نرم افزارهای غیرفعال کننده پیکسل که باعث کاهش مصرف باتری می شود می توان به نرم‌افزار‌ر Pixoff اشاره کرد.

 

4-پیدا کردن اپلیکیشن هایی که مصرف باتری زیادی دارند

 

بعضی از اپلیکیشن هایی که بر روی گوشی های هوشمند نصب می شوند سهم باتری بیشتری را اشغال می کنند که ممکن است حتی با استفاده نکردن از این اپ ها باتری بازهم مصرف شود که دلیلش این است که این اپ بخشی از پس زمینه را اشغال نموده و به صورت پنهانی درحال فعالیت است. برای جلوگیری از این مصرف بیهوده بهتر است آن اپ متوقف شود و برای اینکه متوجه شود چه برنامه هایی مصرف بالا دارند از طریق مسیر Setting > Battery Menu > Battery Usage آن ها را شناسایی کرده و برای متوقف کردن یا حذف آن برنامه اقدام نمایید که تاثیر خیلی خوبی بر روند حفظ باتری گوشی موبایل دارد.

 

 

5-غیرفعال کردن افکت ها و انیمیشن های صفحه نمایش

 

یک سری از پس زمینه هایی که برای گوشی های هوشمند فعال هستند حالت انیمیشنی دارند و با افکت هایی باعث جذاب شدن این تصویرزمینه ها برای کاربران می شود اما این تصاویر به شدت بر مصرف باتری اثرگذارند و باید از تنظیم این افکت ها خودداری نمایید.

 

جمع بندی

 

در پایان باید گفت که این روش ها برای درست کردن باتری های خراب موثر نیست، بلکه کمک می کند تا از مصرف بیش از حد باتری جلوگیری نمایید. امروزه امکان تعویض باتری گوشی های هوشمند دیگر وجود ندارد اما در گذشته گوشی هایی که باتری قابل جداشدن داشتند امکان تعویض باتری در صورت خرابی را دارا بودند.

آیا باتری گوشی را اگر کالیبره کنیم تاثیرگذار است؟

 

نحوه کالیبره کردن باتری به اینگونه است که آنقدر با گوشی کار شود تا باتری آن کاملا خالی شده و سپس گوشی خاموش شود. بعد ازآنکه گوشی خاموش شد، گوشی را به شارژ زده تا کاملا پر شود ولی آیا می توان گفت که این روشی موثر است یا خیر؟

طبق یافته ها تحقیقات علمی باید گفت که خیر. به این دلیل که مکانیزم عمل این باتری هایی که به تازگی در گوشی های جدید رونمایی شده اند و از مدل لیتیوم یونی هستند، بسیار متفاوت است و عملشان از طریق منتقل شدن یون ها صورت می گیرد. یک سری میکروچیپ هایی در این گوشی ها وجود دارد که این عمل هیچ تاثیر بر تقویت باتری گوشی ندارد.

روش خاصی وجود ندارد که بگوییم از راه سخت افزار بشود این باتری هارا تقویت کرد اما یک سری روش های آزمایش شده ای وجود دارند تا بشود با استفاده از آن ها مدت زمان بیشتری از باتری گوشی استفاده نمود. 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز , گوشی هوشمند , گوشی اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

شیائومی جایگاه دوم در عرضه ی گوشی های هوشمند را تصاحب کرد

پیشی گرفتن برند نوپای شیائومی از غول بزرگ دنیای تکنولوژی و گوشی های هوشمند بیش از آنچه تصورش را کنید غیر قابل باور است چراکه اپل در این سال های اخیر مردم دنیا را چنان مجذوب طراحی و امکانات و همچنین سیستم عامل خود کرده است که خبر پیشی گرفتن یک برند چینی مضحک جلوه میکند اما چیزی که در این خبر مهم است این است که  جلو زدن از اپل در چه زمینه ای میباشد؟ واضح است که تمامی افراد قدرت خرید محصولات اپل را ندارند و این کمپانی هم همانطور که میدانید به قیمت بالای محصولاتش معرف حضور شما است برای همین سایر مردم بیشتر به سمت محصولات مقرون به صرفه رو میاورند و اگر از حق نگذریم اپل در این زمینه یعنی زمینه ی اقتصادی حرفی برای گفتن ندارد 

شرکت شیائومی یا پدیده دهه اخیر، به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح گوشی هوشمند، در سال 2010 با هدف طراحی گوشی هوشمند بسیار ارزان قیمت وارد بازار جهانی شد. آنچه که این شرکت را از بقیه متمایز می ‌سازد؛ فلسفه این برند چینی می‌ باشد: ارزان اما با کیفیت

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت تحقیقاتی Canalys ؛ برند چینی شیائومی، به عنوان دومین شرکت سازنده گوشی های هوشمند جهان در سه ماهه دوم سال 2021 معرفی شده است. این شرکت که در حال حاضر 17 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است، بعد از سامسونگ با سهم 19 درصدی، در جایگاه دوم فروش گوشی های هوشمند جهان قرار گرفته است. اپل با 14 درصد، اوپو و ویو نیز با سهم‌ های 10 درصدی جایگاه های بعدی را در اختیار دارند.

عرضه سالیانه محصولات هر پنج شرکت در سال گذشته افزایش داشته است که بیشترین میزان عرضه، متعلق به غول چینی با 83 درصد، سپس سامسونگ با 15 درصد و اپل تنها یک درصد می‌ باشد. موفقیت چشمگیر این شرکت دلایل مختلفی دارد که در اینجا سعی می شود، بسیار مختصر به آن بپردازیم.

نخستین گوشی هوشمند شیائومی همزمان با آیفونs4 وارد بازار شد. ولی اکنون این شرکت، با گذشت تقریبا 10 سال و کسب عنوان اپل شرق یا اپل چینی، توانسته حتی از این برند نیز پیشی بگیرد. چرا که بر خلاف شرکت اپل گوشی های مقرون به صرفه وارد بازار می کند.

یکی از مهمترین دلایلی که سبب شده گوشی های شیائومی در مقایسه با رقیب نامداری چون سامسونگ هم بازار بهتری داشته باشند، مربوط به کیفیت کارها با قیمت ارزان تر می‌ باشد.

استراتژی فروش شیائومی با استراتژی فروش برندهایی مانند سامسونگ و اپل نیز متفاوت است. مدیر عامل این شرکت معتقد است که قیمت های عرضه شده توسط این برندها متناسب با کیفیت و خدمات محصولاتشان نیست. به همین خاطر این شرکت برخلاف رقبایش حاشیه سود بالایی را برای خودش در نظر نمی‌ گیرد.

بعد از اعمال تحریم‌های هواوی از طرف آمریکا و عدم ارائه سرویس های گوگل در گوشی های این شرکت، درصد رشد این شرکت که حتی در سال 2019 از اپل پیشی گرفته بود، به میزان قابل توجهی کاهش پذیرفت و غول چینی توانست از این باگ ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد و آن را متعلق به خود بکند.

 شرکت شیائومی تلاش برای گسترش تجارت خارج از کشور خود در مناطقی از جمله اروپای غربی، آفریقا و آمریکای لاتین را افزایش داده است. ارزش بالا در مقابل بهای پرداختی مقرون به صرفه سبب شده است که این برند در مقایسه با رقبا همواره قیمت مناسب تری و طبیعتا بازار بهتری داشته باشد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: شیائومی , تلفن همراه هوشمند , گوشی موبایل , تلفن همراه , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

دریافت تمامی خدمات سیم کارت از طریق تلفن های همراه

اینکه تقریبا تمامی کارهای ما از طریق گوشی های هوشمند انجام شوند چرا که پیشرفت علم این مسیر را  دارد برای ما میسر می کند اگر ده سال گذشته کسی به ما میگفت که پرداخت قبوض خرید شارژ خرید وسایل خونه و مواد غذایی از طریق اینترنت میسر است مضحک برایمان جلوه می کرد اما حال همگی شاهد این اتفاق هستیم و حتی مدارس نیز در درون همین گوشی ها برگزار میشوند که البته در این مورد استثنا باید بگویم که پیشرفت علم چندان تاثیر خوبی نداشته است چرا که عوارض بسیار زیادی را برای کودکانمان به همراه دارد از جمله کم تحرکی تنبلی چشم اضافه وزن گوشه گیری و ....

 این وسیله ارتباطی و کارکردهای جدیدش ، نیازهای ارتباطی جدیدی را نیز شکل داده است. تسریع روابط و دسترسی 24 ساعته بدون در نظر گرفتن شرایط مکانی و زمانی، استفاده از سرویس های مختلفی از جمله: خرید اعتبار(شارژ)، فعال سازی اینترنت، خرید بسته های اینترنت و .... را برای مشترکین را در شرایط مختلف ضروری می سازد. اپراتورهای تلفن همراه هم که در هر شرایطی به دنبال تسریع و تسهیل این ارتباط هستند؛ با طراحی اپلیکیشن های مختلف، تلاش خود را می کنند تا خدمات مختلف  مربوط به سیم کارت را به ساده ترین روش ممکن برای کاربران ارائه کنند. به همین خاطر کاربران می توانند با حضور در فروشگاه های مجازی این برنامه های رایگان را دانلود و سپس در گوشی موبایل خود نصب کنند.

برای این کار لازم است با ورود به این اپلیکیشن ها؛ شماره تلفن همراه  خود را وارد کرده تا کد مربوط به فعال سازی برایتان ارسال گردد. بعد از وارد کردن این کد، حساب کاربری شما فعال شده و بعد از آن می توانید تمامی خدمات مربوط به سیم کارت؛ حتی نقل و انتقال مربوط به مالکیت را به راحتی و در فضای مجازی انجام دهید و نیازی برای مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت و خدمات امور مشترکین نیست.

 

منبع : سایت خرید و فروش آنلاین سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , گوشی موبایل , موبایل , تلفن همراه , رندباز , گوشی هوشمند , گوشی اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

رایتل و 49 گیگابایت اینترنت هفت هزار تومانی

میان اپراتورهای سیم کارت ایران نام رایتل نسبت به دو رقیب خود کمتر شنیده شده است و خب دلیل آن میتواند کمتر بودن سیم کارت های این اپراتور خدمات بهتر رقیبانش و .. باشد و البته از دیگر دلایلی که نام این اپراتور را کمتر شنیده ایم ارائه ی کتر طرح های مختلف است برای مثال اپراتور ایرانسل و همراه اول به بهانه ی کوچکترین مناسبت در تقویم طرحی را به مشرکان خود عرضه میکنند و گاهی هم این طرح ها از ارزش مالی بسیار پایینی برخوردارند اما همین هم باعث میشود هیچگاه نامشان از ذهنمان پاک نشود 

اما اینبار اپراتور رایتل با اعطای بسته ای به شدت به صرفه مشترکین خود را سورپرایز کرد با ما همراه باشید تا شما را با این بسته آشنا کنیم

 

در راستای گسترش فرهنگ همدلی و تسهیل فرآیندهای ارتباطی بین هموطنان و کسب و کارها، این شرکت طرحی جدید به نام "طرح هفت" برای متقاضیان خرید سیم کارت رایتل از طریق ثبت نام ارائه کرده است. بنابر اعلام روابط عمومی شرکت رایتل، متقاضیان با خرید یک سیم کارت اعتباری به ارزش هفت هزار تومان، یک بسته آغازین اینترنت 49 گیگابایتی به مدت هفت ماه (هر ماه 7 گیگ) به عنوان هدیه دریافت می‌کنند.

این طرح تنها برای متقاضیانی انجام می‌پذیرد که تا کنون سیم کارتی از از رایتل دریافت نکرده‌اند و هر فرد فقط یکبار می‌تواند در این طرح ثبت نام کند.

این اپراتور در روزهای همه گیری کرونا نیز تلاش کرد تا با ارائه طرح‌های ویژه مانند: رایگان کردن تماس‌های درون شبکه، سهمی در عمل به مسئولیت اجتماعی خود و تسهیل روابط هموطنان داشته باشد. 

 

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: رایتل , بسته های اینترنت رایتل , سیم کارت رایتل , رندباز , خرید و فروش سیم کارت ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

فهرستی از کدهای دستوری ایرانسل

شاید اگر ده سال پیش میخواستیم در مورد خدمات اپراتور ایرانسل صحبتی داشته باشیم به ارائه ی چند کد کارمان به پایان میرسید زیرا همانطور که میدانید بازار رقابت در سالهای گذشته با داغی حال حاضر نبود  و البته خدماتی که مشترکان از اپراتورهای  خود خواهان بودند بسیار کم و ناچیز بود ام در حال حاضر شرایط به گونه ای شده است که ما نمی توانیم در یک محتوا کدهای دستوری اپراتورها را ذکر کنیم و فقط قادر به ذکر کدهای دستوری یک اپراتور می باشیم و در این محتوا تصمیم گرفته ای که به شرح کدهای دستوری اپراتور ایرانسل بپردازیم

 

 

کدهای دستوری جهت اتصال به دروازه بانک جهت خرید شارژ :

 

بانک گردشگری

# 764 *

بانک مسکن

# 737 *

# 714 *

بانک ملت ( به پرداخت)

# 712 *

بانک ملی

# 717 *

پست بانک

# 747 *

آپ( پرشین سوئیچ)

# 733 *

جیرینگ

# 123 *

باجه ایرانسل

# 100 *

همراه 24(پرداخت الکترونیک سامان)

# 724 *

مبنا کارت آریا

# 770 *          

موسسه کوثر

# 744 *

 

بانک آینده

# 745 *

بانک انصار

# 763* 

بانک پارسیان

# 708*

بانک پاسارگاد

# 720 *

بانک حکمت

# 765*

بانک رفاه کارگران

# 729*  

بانک سینا  

# 727 *

بانک شهر

# 787*

بانک صادرات

# 719*

بانک صنعت و معدن

# 711 *

بانک کشاورزی

# 730*

 

 

 

دائمی

 

خرید شارژ ایرانسل

999#*789*

منوی اصلی

130#*

استعلام مانده حساب

1#*1*130*

منوی تغییر زبان

2#*130*

منوی خدمات ایرانسل

3#*130*

فعالسازی پیامگیر صوتی

1#*1*3*130*

فعالسازی بازیابی تماس ناموفق

3#*1*3*130*

حذف تمامی خدمات پیامگیر

4#*1*3*130*

درخواست تنظیمات MMS

5#*3*130*

درخواست تنظیمات GPRS

6#*3*130*

منوی سرویس فهرست طلایی

4#*3*130*

ثبت شماره در فهرست طلایی

1#*4*3*130*

حذف شماره از فهرست طلایی

2#*4*3*130*

مشاهده فهرست طلایی

3#*4*3*130*

پرداخت صورت حساب دائمی از طریق شارژ

#شماره رمز 12 رقمی*130*

منوی  تغییر طرح تعرفه

 

7#*130*

 

اعتباری

 

خرید شارژ ایرانسل

 

999#*789*

منوی اصلی

 

140#*

استعلام مانده حساب

 

1#*140*

منوی تغییر زبان

 

2#*140*

منوی خدمات ایرانسل

 

3#*140*

فعالسازی پیامگیر صوتی

 

1#*1*3*140*

فعالسازی بازیابی تماس ناموفق

 

3#*1*3*140*

حذف تمامی خدمات پیامگیر

 

4#*1*3*140*

درخواست تنظیمات MMS

 

5#*3*140*

درخواست تنظیمات GPRS

6#*3*140*

منوی سرویس فهرست طلایی

4#*3*140*

ثبت شماره در فهرست طلایی

1#*4*3*140*

حذف شماره از فهرست طلایی

2#*4*3*140*

مشاهده فهرست طلایی

3#*4*3*140*

شارژ مجدد

#کد 12 رقمی*141*

شارژ شگفت انگیز

#کد 12 رقمی*144*

سرویس خط به خط

#رمز*مبلغ به ریال*شماره مقصد*142*

منوی  تغییر طرح تعرفه

7#*140*

طرح های تعرفه اعتباری

1#*7*140*

دوره باقیمانده از طرح تشویقی

2#*8*7*140*

انتقال از اعتباری به دائمی

4#*7*140*

طرح های تعرفه تشویقی

3#*5*7*140*

منوی اطلاعات حساب

 

8#*7*140*

طرح تعرفه فعلی

 

1#*8*7*140*

موجودی بسته 3G

 

10#*141*

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: ایرانسل , سیم کارت , اپراتور دیجیتال , سیم کارت ایرانسل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

برترین اپراتور سیم کارت در ایران 

 

خیلی وقت تا پیش اومده در جمع های دوستانه یا فامیلی یکی از اعضای جمع اینترنتش قطع و یا کند میشود و یا آنتن سیم کارتش می پرد و در این مواقع ابن بحث مهم پیش میاید که باید اپراتور سیم کارت را عوض کنی و هر شخصی مشترک هراپراتوری که باشد دلایل رضایتمندی خودش از اپراتور را بیان کرده و سعی میکند از آن حمایت کند نکته ی آخر در تمامی این گفت و گو ها به نتیجه نرسیدن آن است زیرا برای مثال یک اپراتور در رند بودن سیم کارت هایش حرف اول را میزند دیگری قیمت مناسب سیم کارت هایش او را مطرح کرده است و.. قطعا با در کار قرار دادن فاکتورها و تعیین درصد برای آنها میشود به نتیجه ای رسید اما در یک جمع دوستانه خانوادگی خیر چرا که باید با مطالعه و تحقیق و به طور تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد

 

 

شماره‌های رند اپراتورهای مختلف

 

با توجه به گسترده شدن علم کامپیوتری و افزایش گوشی‌ های هوشمند، آمار فروش سیم‌ کارت های تلفن همراه نیز بالا رفته و اپراتورها از این قضیه بسیار خرسند هستند. اپراتورهای جدید مانند سامانتل و شاتل موبایل در آینده یک سری اتفاقاتی را رقم خواهند زد تا معادلات به‌کلی تغییر کنند.

با توجه به تحرکات و اطلاعاتی که از شاتل دیده می شود تیم مارکتینگ این مجموعه با ایجاد تبلیغات گسترده در جهت ارائه شماره های رند و جذاب برای کاربران به دنبال جذب افرادی است تا قسمت گسترده ای از بازار را برای خود کسب کند. با توجه به تجربه فروش اپراتورهای سراسر جهان میتوان گفت که آمار فروش سیم‌ کارت های شاتل و فعال شدنشان هرروز بیشتر خواهد شد و شاتل رفته رفته سهم بیشتری از بازار سیم کارت های تلفن همراه را به خودش اختصاص خواهد داد.

این نحوه فروش و تبلیغات شاتل به نوعی نوآوری در صنعت اپراتورهای تلفن همراه است و نظیر آن را در شرکت هایی همچون ایرانسل و همراه اول نیز تاکنون دیده نشده.

البته این را هم باید در مقدمه ذکر میکردیم که:

 در ایران اولویت خرید سیم‌ کارت تلفن همراه با اپراتورهای ایرانسل و همراه اول است باتوجه به سابقه خوب و خدمات برترشان، سپس افراد به سراغ سیم‌ کارت‌ های رایتل می‌ روند. همچنین یکسری اپراتور سیم‌ کارت نیز به‌تازگی وارد گردونه رقابت شده‌ اند که به‌عنوان‌مثال می‌ توان از سامانتل و شاتل نام برد.

کاربران همواره به دنبال پیدا کردن خطوطی هستند که خدمات ارتباطی آن مشکلی نداشته باشد و نیازهایشان را برآورده کند. از معیار کاربران برای انتخاب سیم‌ کارت می‌ توان به ارائه خدمات متنوع، پوشش آنتن دهی گسترده، رند بودن سیم‌ کارت، سرعت‌بالای اینترنت، قیمت مناسب و در دسترس بودن سیم‌ کارت از سمت اپراتورها اشاره کرد.

دلیل اینکه افراد بیشتر به سمت سیم‌ کارت‌ ایرانسل و سیم کارت همراه اول می‌ روند این است که این اپراتورها خدمات خود را در بهترین سطح ارائه می‌ دهند و افرادی که از این دو اپراتور سیم‌ کارت خریداری می‌ کنند دیگر نگران مشکلات پایین بودن کیفیت خدمات نیستند. همچنین این اپراتور ها همواره در حال بالا بردن کیفیت خدمات و ارائه بهترین نوع خدمات هستند تا مشترکین بیشتری را نسبت به رقبا با به‌روز کردن سرویس‌ های خدماتی خود جذب کنند. امروزه یکی از این رقابت‌ ها میان اپراتور ها تلاش برای جلب مخاطب با ارائه شماره رند می‌ باشد.

مطابق آماری که وجود دارد، اپراتور همراه اول در واگذاری سیم‌ کارت دائمی در رتبه اول قرار دارد که این رتبه در بخش واگذاری سیم‌ کارت های اعتباری به ایرانسل تعلق دارد. رایتل نیز در هردو رده‌بندی در رتبه سوم قرار دارد اما این اپراتور به دنبال این است با بروز کردن سرویس‌ های خدماتی خود کاربران بیشتری را نسبت به دو رقیب قدرتمند خود جذب کند.

ضریب نفوذ اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل

 

ضریب نفوذ اپراتورها به معنی نسبت تعداد شماره موبایل فعال شده به تعداد جمعیت استفاده کننده از خدمات سیم کارت در یک کشور میباشد. در نتیجه با استفاده از آمار شماره های واگذار شده از هر اپراتور و اینکه چه مقداری از این شماره ها فعال یا غیرفعال اند میتوان ضریب نفوذ را محاسبه نمود.

طبق آمار همراه اول با دارا بود ضریبب نفوذ 57.52 درصدی در رتبه اول این لیست قرار دارد بعد از آن ایرانسل است با ضریب 39.19 درصدی و درنهایت رایتل با ضریب 2.46 درصدی در جایگاه سوم اپراتورهای تلفن همراه قرار گرفته است.

 

بازار خرید و فروش سیم‌ کارت در ایران

 

سرعت فروش سیم کارت از سوی اپراتورها امروزه به دلیل افزایش قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم در جامعه در حال کم شدن میباشد که این آمار برای سیم کارت های دائمی به نسبت سیم کارت های اعتباری بیشتر است و دلیل اصلی آن قیمت های بالای سیم کارت های دائمی است به طوری که برای خرید یک کد 0912 باید حداقل رقمی حدود سه میلیون و 500 هزارتومان بپردازید و این قیمت با توجه به فاکتور هایی از قبیل رند بودن، صفر یا کارکرده بودن و... افزایش می یابد.

این موضوع قابل بسط به سایر پیش شماره ها و سیم کارت های رایتل، همراه اول اعتباری و ایرانسل نیست و فقط زمانی قیمت های سیم کارت ها به میلیون می رسد که بسیار رند باشد. با توجه به همین موضوع بیشترین خرید و فروش سیم کارت در بازار با توجه به صفر یا کارکرده بودن سیم کارت های دائمی همراه اول با پیش شماره 0912 و رند بودن پیش‌شماره‌های دیگر صورت می‌ گیرد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: ایرانسل , سیم کارت , اپراتور دیجیتال , سیم کارت ایرانسل , رندباز , شارژ اضطراری ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

افزایش سه برابری واردات گوشی شیائومی

 

رقابت میان برندهای گوشی موبایل همیشه بوده و هست و با قطعیت میتوان گفت یک امر ثابت است اما آیا برنده ی این رقابت نیز همیشه ثابت بوده؟ یعنی همیشه یک برند پرچم سفید پیروزی را در دستش گرفته و از این میدان بیرون میاید بدون تحقیق هم اگر بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم و صرفا بر اساس منطق جوابش خیر است و اگر بخواهیم سری به آمارها بزنیم و این رقابت را در همین چندسال اخیر مقایسه کنیم با چند سری جواب روبرو خواهیم شد البته برندهای و یا مبارزهای این رقابت در اکثر اوقات ثابت بوده اند و کم پیش می آید برندی که خود را به آب و آتش زده که وارد این رقابت شود با کم کاری بازار را از دست بدهد برعکس تمامی برندها صبح و شب تلاش میکنند که بتوانند اسم خود را حتی شده میان این رقبا جا بدهند و گاهی حتی قصدشان پیروزی نیست

دربین این برندها میتوان از کمپانی شیائومی یاد کرد که در چندماه اخیر نامش ناشناخته بود ولی حالا گاهی در صدر لیست هم قرار دارد

ما در این محتوا قصد داریم یه بررسی میان این رقبا بپردازیم

 

  

سهم برندها از ارزش ریالی بازار موبایل ایران

 

سهم ریالی هر شرکت با توجه به سهمی که از بازار دارند ، مشخص می شود. سهم ارزشی گوشی های سامسونگ بیش از 4/1 میلیارد دلار، شیائومی 934 میلیون ، اپل 681 میلیون ؛ هواوی 142 میلیون، نوکیا 52 میلیون ، آنر 33 میلیون، جی پلاس 18 میلیون، و موتورلا 8 میلیون می باشد. در حالیکه شرکت اپل فقط 4 درصد از سهم بازار ایران را دارد؛  ولی 20 درصد  ارزش ریالی این بازار، متعلق به گوشی های آیفون می باشد که این امر به دلیل قیمت بالای هریک از محصولات این شرکت می باشد.

 

مقایسه واردات و خرید برندها در بازار ایران

 

اگر به آمارها و ارقام اعلام شده توجه بیشتری کند، متوجه خواهید شد که سهم بعضی  از برندها در این میان بیشتر از بقیه است. نوسان این سهم ها بیش از همه به قیمت ها و میزان محبوبیت این برندها بر می گردد. در این مقاله نگاهی کوتاه به این برندها خواهیم انداخت.

 

سامسونگ

 

گوشی های سامسونگ نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نیز محبوبیت دارند .با توجه به آمار جهانی در خصوص گوشی های همراه، سهم بازار جهانی  برند سامسونگ در هیچ کشوری به بیش از 22 درصد نمی رسد. ولی محبوبیت این برند در ایران بسیار بیشتر از استقبال جهانی است و با توجه به آمار منتشر شده از سوی انجمن وارد کنندگان موبایل ،  تقریبا نیمی از این بازار متعلق به این شرکت کره ای می باشد. این برند از نظر جلب اعتماد مشتری و برآورده کردن نیاز های مشتریان و اطمینان شرکت های وارد کننده بابت فروش گوشی؛ عملکرد خوبی در ایران داشته که این می تواند از مهمترین دلایل استقبال خریداران از این برند باشد.

 

شیائومی

 

نگاهی به آمارهای منتشر شده و مقایسه بین آنها نشان می دهد تمایل خریداران ایرانی در حال تغییر از سامسونگ به سمت شیائومی می باشد و فروش این گوشی ها در خرداد ماه 1400 با افزایش 7/3 روبرو بوده است. شرکت های چینی که زمانی فقط به عنوان کپی کار شناخته می شدند، تلاش کردند تا جایگاه خوبی در بازار جهانی کسب کنند و اکنون در کنار برندهای مطرح تولید کنندگان گوشی در دنیا قرار می گیرند. مقایسه بین برندهای سامسونگ و شیائومی نشان می دهد که سهم شیائومی در سال گذشته همواره نیمی از سهم سامسونگ بوده است. ولی آمارها در خرداد ماه سال جاری نشان میدهد که شیائومی با واردات 811 هزار دستگاه فاصله چندانی با آمار 852 هزار تایی سامسونگ ندارد و آنچه این مقایسه را جذابتر می سازد این است که ارزش ریالی گوشی های وارداتی شیائومی بیشتر از گوشی های سامسونگ در خرداد ماه 1400 است.

 

نوکیا

 

شرکت نوکیا که در زمانی نه چندان دور حاکم بی چون و چرای بازار موبایل محسوب میشد، در سه ماهه ی پایانی سال 2020 تنها 7 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. این برند که این روزها زیر پرچم شرکت HMD Global به تولید گوشی می پردازد حدود 13 درصد از بازار ایران را به خود اختصاص داده است که نشان از محبوب بودن این برند در ایران می باشد .

 

هواوی

 

شرکت هواوی که زمانی از استقبال بسیار خوبی در بین ایرانیان برخوردار بود این روزها بعد از اعمال تحریم ها علیه این شرکت ، شرایط خوبی نداشته و واردات و خرید و فروش این برند روند کاهشی قابل ملاحظه ای دارد.

 

اپل

 

شرکت آیفون از پرچمداران تولید موبایل در بازار جهانی می باشد که تنها 4 درصد از بازار موبایل ایران را به خود اختصاص داده است. آنچه که در مورد این گوشی قابل تامل است ، سهم قابل توجه واردات این گوشی به صورت مسافری می باشد. با توجه به این که سهم واردات گوشی مسافری برای سایر برندها عدد قابل ملاحظه ای نیست و به راحتی می توان از آن چشم پوشی کرد؛ این مقدار اختلاف تامل برانگیز است.

 سهم فروش برندها موبایل در بازار ایران

 

ارزش بازار موبایل ایران به 6 میلیارد دلار میرسد (که البته همه آنها از مجاری قانونی نمی باشد) همین رقم قابل ملاحظه، رقابت شرکت های تولید کننده برای تصاحب این بازار را توجیه می کند.

سهم واردات گوشی در ایران در سال 99 کمی بیشتر از سال 98 بوده است ، حدود 16 میلیون دستگاه.  بزرگترین سهم بازار ایران در سال 98 متعلق به سامسونگ بوده با 56 درصد، سپس  نوکیا با 17 درصد و هواوی با 9 درصد ، بعد شیائومی با 7 درصد و اپل  5درصد و آنر با 3 درصد قرار داشتند. نگاهی اجمالی به این آمار نشان میدهد که سامسونگ بیش از نیمی از این بازار را به خود اختصاص داده است.

براساس آمار منتشر شده از سوی انجمن وارد کنندگان موبایل اتاق بازرگانی ایران؛ این آمار در سال 99 دچار تغییرات قابل ملاحظه ای شده است و سهم سامسونگ به 46 درصد کاهش پیدا کرده است و شیائومی با افزایش 26 در صدی توانسته رشد چشمگیری در این بازار داشته باشد. مقام سوم متعلق به نوکیا با 13 درصد، سپس هواوی با 5 در صد ، اپل 4 درصد و  آنر با یک درصد می باشد.

واردات گوشی به تفکیک ماه

 

بیشترین میزان واردات از تیرماه 99 تا خرداد 1400 مربوط به دی ماه و کمترین میزان آن به آذر ماه برمی گردد که این نوسان به اختصاص یافتن ارز به شرکت های وارد کننده از سوی بانک مرکزی و افزایش قیمت گوشی برمی گردد. در ماه های آغازین سال جدید, با شروع موج های جدید کرونا و تعطیلی چند باره شرکت ها و تمایل کمتر مردم برای خرید بعد از تعطیلات ؛ واردات گوشی موبایل به کشور کمتر شده است که این رقم در خردادماه 1400  با افزایش 3/3 برابری در بازه زمانی مشابه سال پیش، رشد خوبی داشته است.

بیشترین میزان فعال سازی گوشی در شبکه نیز مربوط به خرداد ماه سال جاری می باشد، و بعد از آن  به ترتیب به بهمن ماه و اسفند ماه اختصاص دارد  که این امر به تخصیص ارز به واردات گوشی و اشباع بازار و به تبع آن کاهش قیمت ها بر می گردد.

نگاهی به آمارها و مقایسه بین آنها نشان می دهد که 80 درصد بازار موبایل جهانی را 7 سازنده برتر به خود اختصاص داده اند، در حالیکه در ایران تنها 5 برند، 97 درصد بازار را در سیطره خود دارند و جای خالی برندهای مقرون به صرفه ای چون اوپو، ویوو و ریلمی در بازار ایران خالی است.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: شیائومی , تلفن همراه هوشمند , گوشی موبایل , تلفن همراه , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

همراهی گوشیهای هوشمند همراه در تشخیص کرونا

احتمالا شماهم ویدیوی وحشتناک تست کرونا را در شبکه های اجتماعی دیده اید که از طریق وارد کردن جسمی شبیه به گوش پاک کن به حلق  و بینی فرد مشکوک به ویروس از سالم یا ناقل بودن فرد مطمئن می شود البته تست کرونا از طریق آزمایش خون هم صورت می پذیرد اما روش مطمئن تری که در تمامی جهان انجام میشود روش ذکر شده است و خب خیلی از افراد به دلیل دردناک و یا حتی ترسناک بودن این روش زمانی که علائم این ویروس را در بدن خود مشاهده می کنند اقدامی در جهت مراجعه به مراکز تست انجام نمیدهند و احتمال ناقل بودن خود را زیر پا میگذارند به همین دلیل دانشمندان دست به کار شدند که علاوه بر آزمان خون و سراب بینی روش جدیدی را به مردم عرضه کنند که هرچه سریعتر جهان از این ویروس منحوص فارغ شود 

یکی از موثرترین روشها برای مقابله با این ویروس، آزمایش منظم افراد است که به دلیل هزینه بالا و ناخوشایند بودن روند آزمایش در بیشتر کشورها صورت نمی پذیرد. به همین خاطر مهندسان تلاش کردند با فراهم کردن امکان پیوستن تلفن های همراه هوشمند به سیستم های آزمایش و تشخیص ویروس کرونا به مهار شیوع این ویروس کمک کنند.

مطالعات جدیدی توسط گروهی از محققان به رهبری دکتر رودریگو یانگ از موسسه چشم پزشکی کالج دانشگاهی لندن، بر روی صفحه نمایش گوشی های هوشمند افراد مبتلا صورت گرفته است و آنها دریافتند؛ کسانی که آزمایش پی سی آر سواب بینی آنها مثبت بوده، نتیجه آزمایش سواب کووید- 19 صفحه نمایش گوشی آنها نیز بعد از نمونه برداری مثبت است. Post یا همان آزمایش صفحه نمایش تلفن همراه روشی دقیق، غیرتهاجمی و کم هزینه است که قادر به شناسایی ویروس کرونا  در تلفن های 81 تا 100 درصد افراد مبتلا به نوع شدید این ویروس می باشد. دقت این آزمایش یک دقیقه ای همانند آزمایش های جریان جانبی آنتی ژن (against lateral flow tests) است که نتیجه آن نیز از طریق پیامک برای افراد ارسال می گردد.

هر چند که با وجود جهش های جدید این ویروس و عدم اجرای عملیات واکسیناسیون در بیشتر کشورها انجام آزمایش غربالگری کووید- 19 همچنان مطمئن ترین روش تشخیص به شمار می رود، ولی استفاده از این دستگاه که در حال حاضر در استارت آپ "Diagnosis Biotech" مستقر در کشور شیلی در حال ساخت می باشد، به عنوان یک خط دفاعی دیگر برای تشخیص سریعترو مهار شیوع این ویروس در جهان و خصوصا کشورهای کم درامد خواهد بود.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: کرونا , ضدعفونی , گوشی موبایل , تلفن همراه , رندباز , تست کرونا ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

روش های تهیه سیم کارت در خارج از ایران

زمانی که قصد سر به یک کشور خارجی را می کنید کار عاقلانه این است که  هزینه های احتمالی را یادداشت کرده و با یک چشم انداز درست مالی پا به یک کشور دیگر بگذارید که البته هیچگاه هزینه ی برآورد شده با هزینه ی صرف شده مطابقت کامل را ندارد اما اختلافشان نیز زیاد نمیباشد شما در این لیستی که تهیه می کنید باید علاوه بر هزینه ی هتل و بلیط هواپیما و خرید هزینه ی ارتباطتان را هم در نظر بگیرید و این ارتباط به معنی خرید یک سیم کارت است و سوال پیش میاید که اول روش های خرید سیم کارت برای تلفن همراه در کشورهای خارجی چیست و کدام کم هزینه تر است با ما تا انتهای این خبر همراه باشید تا شما را با این موارد آشنا کنیم

ابتدایی ترین روش که هزینه بالایی را به مسافر تحمیل می کند، رومینگ بین الملل است که کاربر می تواند بدون تغییر سیم کارت در کشورهای مختلف از مکالمه استفاده کند. هزینه بالای غیر ضروری این روش، جذابیت استفاده از این روش را بین کاربران کاهش میدهد و آنها ترجیح می دهند از راه حل های دیگری استفاده کنند.

 

روش اول سیم کارت محلی

 

بهترین گزینه برای مسافران، خرید یک سیم کارت محلی از کشور مقصد است. با خرید یک سیم کارت محلی، نرخ مکالمه، پیامک ها و بسته های اینترنت تلفن همراهتان مانند افراد بومی آن کشور محاسبه می شود. البته این امر در همه کشورها امکان پذیر نیست و در بسیاری از کشورها برای خرید سیم کارت، ارائه پاسپورت الزامی است.

 

سیم کارت در چین

 

برای خرید سیم کارت در چین فروشگاههای نمایندگان رسمی اپراتورهای چینی که در فرودگاهها یا مراکز خرید شهرها فعال هستند، بهترین گزینه می باشند؛ ولی اگر شما قصد ارائه مدارک شناسایی  و ثبت نام را ندارید، دست فروشانی که که در مراکز خرید، سیم کارت چینی می فروشند، بهترین گزینه هستند و فقط لازم است بعد از خرید از سالم بودن سیم کارت مطمئن شوید.

کشور چین دارای سه اپراتور قدرتمند می باشد که با  توجه به مزیتهای خاص خود، مشترکین مخصوص به خود را دارند:

·       China mobile  : قدیمی ترین سیستم اپراتور تلفن همراه در این کشور است که دولتی می باشد.

·       China Unicom :دومین اپراتور این کشور است که با وجود تعرفه های مناسبتر و خدمات وسیعتر، از نظر آنتن دهی و کیفیت خدمات نتوانسته رضایت مشتریان را به طور کامل جلب کند.

·       China telecom : سومین اپراتور که مناسبترین و بهترین گزینه برای مسافران می باشد.

با توجه به این که سیم کارت های چینی از نسل g3و g4 هستند، از سرعت اینترنت خوبی برخوردار بوده و شما می توانید با خرید بسته های اینترنتی مقرون به صرفه با عزیزانتان در ایران در ارتباط باشید. شارژ اولیه این سیم کارت ها برای یک سفر هفت تا ده روزه کافیست، اما اگر شارژتان تمام شد، می توانید از سوپر مارکتها شارژ بخرید. اگر فقط اینترنت مصرف می کنید، بهتر است شارژ دیتا تهیه کنید.

 

سیم کارت محلی در ترکیه

 

در ترکیه دو نوع سیم کارت دائمی و اعتباری وجود دارد که مسافران به راحتی می توانند با ارائه پاسپورت، سیم کارت اعتباری یا گردشگری تهیه کنند که به مدت سه ماه اعتبار دارد و بعد از سه ماه یک طرفه و بعد از 6 ماه مسدود می شود. با توجه به فعالیت چند اپراتور در این کشور و شکل گرفتن بازار رقابتی، معمولا تعرفه ها نزدیک به هم می باشند. ولی اگر فقط از اینترنت استفاده می کنید؛ مودم یا اینترنت هتل ها راهکار بهتری می باشد. این سیم کارت ها با فعال کردن رومینگ در ایران نیز فعال می باشند.

 

برای تهیه سیم کارت های ترک راه حل های مختلفی وجود دارد:

 

·       خرید آنلاین: شما می توانید در ایران و به صورت آنلاین سیم کارت ترکیه بخرید و و به راحتی توسط واسطه هایی که در ایران وجود دارد، سیم کارت را تحویل بگیرید.

·       آژانس های مسافرتی: یکی از خریدهای بی دغدغه سیم کارت های ترک؛ خرید از آژانس های مسافرتی می باشد. شما می توانید با اعلام به آژانسی که از آنها بلیت خود را رزرو کرده اید با پرداخت هزینه بیشتر، سیم کارت تهیه کنید.

·       فرودگاه: به محض پیاده شدن از هواپیما می توانید به نمایندگان فروش سیم کارت ها که در فرودگاه حضور دارند مراجعه کرده و نسبت به خرید سیم کارت اقدام نمایید. ولی به خاطر بسپارید که قیمت این سیم کارت ها در فرودگاهها بسیار گران بوده و مقرون به صرفه نمی باشد.

·       نمایندگی ترکیه: اگر به هر دلیلی تا حضور در هتل نتوانستید سیم کارت تهیه کنید، می توانید با حضور در نمایندگیهای فروش سیم کارت ها در بیشتر نقاط شهر و مراکز خرید نسبت به آن اقدام کنید،که با مراجعه به اینترنت یا سوال از مسئولان می توانید آدرس نزدیکترین نمایندگی به محل اقامتتان را پیدا کنید.

 

انواع سیم کارت ترک

 

·       ترکسل: این اپراتور به خاطر اینترنت پرسرعت و پوشش شبکه در بین ایرانیان  و گردشگران بسیار محبوب می باشد.

·       ودافون: این اپراتور که از نظر پوشش و تعداد مشترکین رقیب ترکسل محسوب می شود ، با ارائه بسته های اینترنتی با حجم متنوع بهترین گزینه برای مسافرانی است که مصرف اینترنتشان زیاد می یاشد.

·       ترک تلکام: کوچکترین اپراتور در ترکیه که در اطراف شهرهای بزرگ آنتن دهی خوبی ندارد، تلکام است که در عوض اینترنت با سرعت و قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

سیم کارت در ژاپن

 

اگر قصد سفر به ژاپن را دارید، چه به عنوان سفر کاری و چه به عنوان توریست، می توانید سیم کارت محلی ژاپن را خریداری کرده و از تماس و پیامک آن استفاده کنید. ولی از سال 2006 که فروش سیم کارت هایی صدای متن به گردشگران و کسانی که مقیم و ساکن ژاپن نیستند؛ ممنوع شد، امکان تماسهای صوتی و تصویری برای شما فراهم نیست. ضمن این که سیم کارت ها در ژاپن تاریخ انقضا دارند و بعد از تاریخ تعیین شده غیر فعال می گردند.

 

روش های خرید سیم کارت در ژاپن

 

·       خرید آنلاین: این نوع خرید هم هزینه کمتری برای مسافر داشته و هم به راحتی امکان پذیر می باشد؛ و فقط کافیست سیم کارت خود را قبل از سفر با تور رزرو کنید.

·       فرودگاه: در این کشور نیز نمایندگان اپراتورها در فرودگاهها می توانند یکی از در دسترس ترین راهها برای خرید سیم کارت محلی باشند.در ضمن کیوسکها و ماشین های متعددی نیز در فرودگاهها این خدمات را ارائه می دهند.

·       اجاره کردن سیم کارت: ، در ژاپن مکان هایی وجود دارد که اگر حوصله خرید و ثبت نام کردن برای تهیه سیم کارت را ندارید، می توانید با پرداخت هزینه کمتر، سیم کارت اجاره کنید.

 

اپراتورهای ژاپن

 

·       b – mobile: این اپراتور دیتای بیشتر با قیمت مناسب در اختیار مسافران قرار می دهد، مثلا بسته اینترنتی 21 روزه با حجم 5 گیگابایتی.

·       U>mobile: با استفاده از این اپراتور دانلودهای سریعتری خواهید داشت، البته با هزینه بیشتر. مثلا بسته اینترنت 15 روزه با حجم 200 مگابایتی.

 

روش آخر سیم کارت بین المللی

 

گزینه آخر  برای کسانی که قصد سفر به خارج از کشور را داشته، خرید سیم کارت بین المللی است. استفاده از این سیم کارت برای مسافران شاغلی که قصد سرمایه یا ثبت نام در صرافی های جهانی یا حضور در شبکه های اجتماعی را دارند، بهترین گزینه می باشد. چرا که ضمن برقراری ارتباطی امن و صرفه جویی در هزینه؛ این سیم کارت به راحتی در ایران قابل خریداری می باشد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت همراه , اپراتور همراه اول , رندباز , خرید و فروش سیم کارت , ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

راه های افزایش آنتن گوشی

 

شاید یکی از مشکل ساز ترین اتفاقاتی که هنگام کار با گوشیی هوشمند خود برایمان پیش میاید پریدن آنتن است چراکه ممکن است این اتفاق درست در میانه ی یک مکالمه ی ضروری اتفاق بیفتند یا زمانی آنت شما بپرد که شما نیاز به یک تماس با مراکز اورژانسی داشتید و روی منفی دیگر این ماجرا آنجاست که با پریدن آنتن دسترسی شما به اینترنت سیم کارتتان نیز قطع خواهد شد و به عبارتی تمامی راه های ارتباطی شما بسته خواهد شد اما چاره ی این مشکل چیست و آیا اصلا این مشکل چاره ای دارد؟ برای جواب این پرسش ها تا انتهای متن همراه ما باشید

 

  

اگر میزان قدرت آنتن دهی برایتان اولویت بالایی دارد، قاب گوشی تان را دور بیاندازید!

بسیاری از قاب‌ های گوشی به علت جنس سرسختی که برای محافظت بهتر از تلفن های همراه دارند، سبب می شوند  آنتن ‌دهی گوشی های همراه دچار اختلال شوند. مخصوصا که بسیاری از قاب های موجود در بازار ایران قاب هایی با طراحی غیر استاندارد و یا همان کپی و های کپی هستند که چون اورجینال نیستند تست های لازم برای پشت سر گذاشتن موارد استاندارد در طراحی قاب گوشی را پشت سر نگذاشتند و برای سیگنال ‌دهی گوشی مضر هستند. پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده قاب گوشی تان را درآورده و میزان آنتن ‌دهی تلفن همراهتان را بدون قاب امتحان کنید. مثلا چندین روز بدون قاب گوشی زندگی کنید و کیفیت تماس‌ ها و میزان آنتن دهی و حتی اینترنت خط تان را زیر نظر بگیرید.

 

با انجام یک تنظیم ساده، قابلیت وای‌فای کالینگ تلفن همراهتان را فعال کنید.

امکان دارد در بسیار از خانه ها سرعت اینترنت خانگی توسط مودم های adsl  و غیره بیشتر از سرعت اینترنت خط اپراتورها باشد، اگر در خانه ی شما هم اینطور است پیشنهاد می کنیم از قابلیت Wi-Fi Calling استفاده کنید. تنها با انجام یک تنظیم ساده می‌ توانید در تلفن همراه خود از تماس‌ های تلفنی مبتنی بر Wi-Fi بهره ببرید.

تنها کافیست در موبایل خود به آدرس  Settings > Phone > Wi-Fi Calling مراجع کنید و اطمینان حاصل متید که این قابلیت روشن و در دسترس است.

در گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید، این قابلیت می‌ تواند در بخش ‌های گوناگونی باشد. برای پیدا کردن این قابلیت  می‌ توانید وارد بخش تنظیمات یا همان Setting  شده وعبارت Wifi Calling را جست‌ و جو کنید. البته ممکن برخی از اپراتورها از این قابلیت پشتیبانی نکنند!

روش دوم استفاده از قابلیت Wi-Fi Calling، نصب و راه اندازی نرم افزار‌ها یا سرویس‌ هایی است که امکان استفاده از این قابلیت را روی گوشی فراهم می ‌کنند. بسیاری از نرم افزارهای پیام ‌رسان از این قابلیت پشتیبانی می کنند و اجازه می‌ دهند تماس تلفنی بر مبنایی وای فای داشته باشید.

 

 همیشه حواستان به میزان باتری موبایلتان باشد!

شارژ کم باتری ممکن است بر روی توانایی دریافت و ارسال سیگنال های رادیویی موبایلتان تاثیر گذار باشد. و شاید برایتان جالب باشد که بدانید میزان تاثیر باتری بر روی میزان آنتن دهی بسیار بیشتر از تصور شماست پس همیشه سعی کنید شارژ باتری گوشی خود را بالای ۲۵ درصد نگه دارید. برای رسیدن به این میزان از شارژ پیشنهاد ما به شما همراه داشتن یک پاوربانک و شارژر قابل حمل است.  به خصوص در مکان هایی که نیاز به قدرت ارسال سیگنال های بیشتری دارید.

 

یکبار دیگر تنظیمات تلفن همراه خود را بررسی کنید!

اطمینان حاصل کنید که تنظیمات تلفن همراه  شما درست باشد یعنی برای مثال مطمئن شوید به شبکه و اپراتور موبایل درستی وصل شده باشید و قابلیت های استفاده از صدا و اینترنت همراه روی این اپراتور فعال است یا نه. پس از بررسی این تنظیمات، ممکن است نیاز باشد از میان چندین شبکه موبایل یک اپراتور، شبکه مناسب تر و بهتر را برای خودتان انتخاب نمایید. پشنهاد می کنیم اگر خیلی از جزئیات شبکه های مختلف سر در نمیارید انواع شبکه را امتحان کنید و ببینید آنتن دهی موبایلتان چه فرقی می کند

در گوشی هایی به سیستم عامل iOS از مسیر Settings > Cellular می توانید به تنظیمات شبکه موبایل دسترسی پیدا کنید. در  گوشی هایی با سیستم عامل اندروید، باید مسیر را Settings > Network & internet را دنبال کنید.

 

کمی جابجا شوید و به مکانی با آنتن دهی بهنر بروید.

اگر داخل خانه یا محل کار خود آنتن‌ دهی نسبتا ضعیفی دارید، اما هر وقت  بیرون می‌روید؛ آنتن دهی تان بهتر می‌شود؛ پس می شود نتیجه گرفت ساختمان محل سکونت شما یا محل کار شما مانع دریافت سیگنال‌ های ارتباطی می ‌شود. اگر در خارج از خانه هستید و باز هم آنتن ‌دهی مناسبی ندارید؛ امکان دارد، مثلا یک برج یا ساختمان بلند، یک درخت مرتفع  یا هر چیز دیگری از این قبیل مانعی در مسیر پخش امواج رادیویی است یا باعث اختلال در امواج شده باشد. در مکان ‌های پر تراکم و شلوغ مثل ورزشگاه‌ ها، کنسرت ‌ها، جشنواره ‌های موسیقی یا مراکز خرید و تفریحی باز هم باید منتظر تداخل امواج و آنتن ‌دهی بد باشیم.

جمع بندی هم آنکه اگر به هر دلیل مقدور نیستید اطلاعات شبکه موبایل، تلفن همراه خود را را بررسی کنید یا شک دارید به بهترین گزینه وصل شدید یا نه؛ می توانید تنظیمات شبکه موبایل را ریست کرده که این اطمینان را به شما می دهیم در اکثر اوقات باعث بهبود آنتن دهی تلفن همراهتان می شود.

در گوشی هایی با سیستم عاملiOS برای ریست کردن تنظیمات شبکه موبایل گوشی مسیر Settings > General > Reset > Reset Network Settings  را پیدا کنید. البته به خاطر داشته باشید که با این کار رمزهای عبور شبکه و وای فای باید دوباره وارد شوند.

در گوشی هایی با سیستم عامل اندروید، عمدا از مسیر  Settings > System > Reset options > Reset Wi-Fi, mobile, and Bluetooth  تنظیمات را پیدا خواهد شد.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت همراه , اپراتور همراه اول , رندباز , خرید و فروش سیم کارت , آنتن گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

سیم کارت هایی مخصوص خلافکارها

 

برند شیاائومی نمونه ی بارزی برای به عینیت رساندن تاثیر تبلیغات برای رشد یک برندینگ است که چرا در کثری از ثانیه در دست تمامی بلاگرها و اینفلوئنسرها یک عدد گوشی شیائومی مشاهده میشد بلاگر هایی که تا قبل از در دستشان فقط پرچمداران کمپانی هایی همچون سامسونگ و اپل مشاهده می شد حال با یک گوشی از یک کمپانی ناشناس پا به صفحه ی خود در اینستاگرام گذاشته است و این تبلیغ و سایر تبلیغات بصری باعث شد که در کوتاهترین زمان ممکن این گوشی را کنار برندهای بزرگ و در تمامی سایت های فروش گوشی موبایل مانند رندباز و…. مشاهده کنیم

 اما اینبار...

IceUniverse، این جنجال‌ساز همیشگی، بار دیگر با افشای رازی جدید بازار تکنولوژی را پر سر و صدا کرده است. این شایعات خبر از آن دارند که تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۹۵ احتمالا 15 روز زودتر از موعد رونمایی خواهد شد. با وجود این که تراشه‌ها معمولا ابتدای سال میلادی به بازار معرفی می‌شوند؛ انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸۹۵ در ماه دسامبر همین سال، رونمایی شود. بنابراین گوشی هوشمند جدید شیائومی نیز، در پایان سال 2021 به دست علاقه‌مندان خواهد رسید.

این گوشی جدید که از دسته موبایل‌هایی است که برای اولین بار از اسنپدراگون 895 استفاده خواهند کرد؛ احتمالا با نام می 12 وارد بازار می‌شود. در حالی که مدیر شرکت لنوو هم اعلام کرده است که گوشی جدید این کمپانی نیز از اسنپدراگون 895 بهره خواهد برد و پیش از تعطیلات سال نوی 2022 رونمایی می‌شود.

مدتی است که شیائومی با کوالکام همکاری دارد و در همین مدت نیز پرچمداران هر ساله‌ی خود را با کمی اختلاف از رونمایی پردازنده‌های تازه‌ی کوالکام، معرفی کرده است. برای مثال، می ۱۱ به عنوان اولین گوشی هوشمندی که از اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کرد؛ در پایان سال ۲۰۲۰ معرفی شد.

 

منبع: سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 



:: برچسب‌ها: شیائومی , تلفن همراه هوشمند , گوشی موبایل , تلفن همراه , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

هرآنچه لازم است راجع‌به سیم کارت های بی هویت بدانیم 

 

افراد مریضی که باره در کوچه و خیابان رو به روی ما قرار می گیرند در تمامی حالات دنبال راهی برای آزار و اذیت دیگران و لطمه زدن به آرامش مردم هستند برای مثال این افراد مریض در شبکه های اجتماعی با انتشار بدون اجازه ی  تصاویر افراد یا فرستادن تصاویر نامناسب سعی بر این دارند تا به دیگران آزار و ضربه‌ی روحی وارد کنند و یا به عنوان مثالی دیگر با رونق پیدا کردن سیم کارت ها و تلفن های همراه این افراد مریض به اصطلاح برای دیگران مزاحمت تلفنی ایجاد می کنند و با زنگ زدن در ساعات نامناسب و… گاهی باعث می شوند که افراد حتتی اقدام به تعویض سیم کارت خود کنند 

البته یکی از دلایلی که این افراد مریض به راحتی و بدون ترس و استرس دست یه چنین اقدامی بزنند سیم کارت های بدون هویت است که در ادامه با آن آشنا می شویم

ریشه‌ی این مسئله احتمالا به عرضه‌ی سیم کارت‌های هدیه و بدون سند از جانب اپراتورهای مختلف به کاربران مربوط می‌شود. از آن به بعد بود که این معضل شکل گرفت و گریبان‌گیر اپراتورها و مردم شد. افراد سودجو از سیم کارت‌های هدیه و بدون سند سوء‌ استفاده کردند و باعث بر هم خوردن نظم حاکم در جامعه شدند. همین مساله موجب شد که ثبت کدملی سیم ‌کارت‌های تلفن‌ همراه از بهمن ‌ماه ‌سال 95، با هدف ساماندهی سیم‌ کارت‌های بی‌نام و نشان در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گیرد و طبق آن، دستورالعمل نظارتی به اپراتورهای موبایل ابلاغ شد تا تکلیف سیم‌ کارت‌های دارای هویت جعلی یا بدون کد ملی مشخص شود.

همان زمان هم معاون سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که حدود 3‌ میلیون و 100 هزار سیم ‌کارت ایرانسل، 3‌ میلیون و 140 هزار سیم ‌کارت همراه اول و 40‌ هزار عدد سیم‌ کارت تالیا بی‌هویت بودند. بنابراین از مردم خواسته شد تا برای ثبت هویت سیم کارت‌های خود به دفاتر اپراتورهای مربوطه مراجعه کنند. اما متاسفانه این طرح با موفقیت کامل اجرا نشد و هم‌چنان خرید و فروش سیم کارت‌های بدون هویت ادامه دارد.

مسئله‌ی دیگر آن که این سیم کارت‌های اعتباری بدون هویت، به راحتی در دسترس هستند. به عنوان مثال توسط افراد دست‌فروش عرضه می‌شوند. یا دکه‌های روزنامه‌فروشی آن‌ها را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. افراد بعد از خرید این سیم کارت‌ها، حتی نیازی به فعال‌سازی آن‌ها هم ندارند. چرا که سیم کارت موردنظر، از قبل در شبکه‌ی اپراتورهای مربوط فعال بوده‌اند.

این سیم کارت‌ها از یک تا سه ماه قابلیت استفاده دارند و از آن‌ جا که پوکه‌ای هم همراه خود ندارند؛ دیگر نمی‌توان آن‌ها را تمدید اعتبار کرد. به علاوه قیمت آن‌ها به قدری پایین است که خریداری را بسیار راحت‌تر نیز می‌کند. سیم کارت‌های بدون هویت و بدون سند، از 5 تا 15 هزار تومان به فروش می‌رسند. فروشندگان هم با توجه به مبلغی که دریافت کرده‌اند؛ بعد از مدتی بدون نیاز به حضور مالک اصلی، به دفاتر اپراتورها مراجعه کرده و اقدام به سوزاندن آن سیم کارت و دریافت یک سیم کارت جدید می‌کنند تا بتوانند آن را به دیگری بفروشند.

سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید آن است که با توجه به این که خرید سیم کارت و فعال‌سازی آن، الزاما به کد ملی نیاز دارد؛ افراد سودجو و فریب‌کار، چطور اقدام به انجام این کار می‌کنند. باید گفت که این اشخاص با پرداخت مبلغی ناچیز به کارتن خواب‌ها، از کارت ملی آن‌ها استفاده کرده و چندین سیم کارت تهیه می‌کنند.

پای این معاملات نامشخص و عجیب حتی به فضای مجازی هم باز شده است. کافی است هشتگ سیم کارت بدون سند را در اینستاگرام جست و جو کنید تا با نتایج زیادی مواجه شوید. در تماس با یکی از فروشندگان این سیم کارت‌ها در فضای مجازی تماس گرفتیم و در پاسخ به سوالاتمان درباره‌ی قیمت، چنین اظهار کرد:« قیمت‌ها هم بستگی به تاریخ مصرف سیم‌کارت‌ها دارد. اگر سیم‌کارت یک‌ساله بخواهید 100‌ هزار تومان و اگر سیم‌کارت دوساله بخواهید 200‌ هزار تومان». وقتی از او می‌پرسم چطور توانسته‌اید سیم‌کارت‌های بدون سند و هویت تهیه کنید به تندی پاسخ می‌دهد: «ما که نباید راه و رسم کاسبی‌مان را برای شما توضیح دهیم! اگر به خرید اینترنتی اعتماد ندارید حضوری بیایید ترمینال غرب تا خیالتان راحت شود.»

با یکی از مسئولان روابط عمومی شرکت ایرانسل در این مورد گفت و گویی داشتیم و او بیان کرد:« در هیچ یک از فروشگاه‌ها، مراکز خدمات ایرانسل و سایر کانال‌های فروش، امکان ثبت نام و فعال‌سازی سیم‌کارت بدون ارایه کارت شناسایی معتبر و شماره ملی یا گذرنامه برای اتباع خارجی وجود ندارد و تمام سیم‌کارت‌های فعال در شبکه ایرانسل مالک مشخص و ثبت‌شده دارد.»

او تاکید می‌کند: «برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از کم‌اطلاعی برخی مشترکان،سیم‌کارت‌هایی که به نام آنها ثبت شده را در اختیار گرفته و به فروش می‌رسانند که طبعا تمام تبعات سوءاستفاده از این سیم‌کارت‌ها متوجه مالک سیم‌کارت خواهد بود و ایرانسل نیز موارد سوءاستفاده از سیم‌کارت‌های خود را در مراجع قانونی پیگیری می‌کند.»

این مقام مسئول درباره‌ی چگونگی اطلاع پیدا کردن از هویت این سیم کارت‌ها چنین بیان کرد:« «ایرانسل این امکان را برای تمام مشترکان خود فراهم کرده تا از طریق منوی پرونده یا اطلاعات حساب در اپلیکیشن ایرانسل من یا تماس با مرکز ایرانسل یا مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها و مراکز خدمات ایرانسل، از سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام خودشان در شبکه ایرانسل مطلع شده و در صورت لزوم آنها را غیرفعال کنند. این خدمات ایرانسل نشان می‌دهد که ادعای سودجویان و کلاهبردارانی که می‌گویند سیم‌کارت‌های بدون هویت می‌فروشند، کاملا دروغ است و ما امیدواریم با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام می‌دهیم، مردم فریب این ادعاها را نخورند.»

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: سیم کارت , خرید سیم کارت رایتل , سیم کارت اعتباری رایتل , رایتل , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

امکانات ios 15 چیست؟

 

 

تمامی برندهای گوشی موبایل قبل از رونمایی از یک گوشی،سیستم عامل، لپ تاپ و یا حتی کوچک‌تریم محصولات تولیدی خود خبرهایی درباره‌ی آنها می‌دهند و این خبرها در انواع مختلفی‌ست گاهی یک ویدیویی کوتاه و چندثانیه‌ایست که به حرفه‌ای ترین شکل ممکن محصول را از چند زاویه‌ی محدود و یا فقط قسمتی از محصول را به مخاطب نمایش می‌دهد و گاهی به جای ویدیو کمپانی در وبسایت رسمی و یا صفحات اجتماعی رسمی خود به شرح برخی از ویژگی‌های محصول تولیدی خود میپردازد که مخاطب را مشتاق به بیشتر دانستن و در مرحله‌ی بعدی بعداز عرضه‌ی کاالا مشتاق به خرید محصول کند

آی او اس ۱۵ سیستم عامل جدید اپل بود که خبرات زیادی از آن منتشر شد با ما تا انتهای خبر همراه باشید تا به شرح این سیستم عامل بپردازیم

نقشه‌ها، عکس‌ها و قابلیت‌های دیگر در آی او اس ۱۵

 

در اپلیکیشن نقشه، این بار با جزئیات بیشتر و دقیق‌تری رو به رو خواهیم بود که قبلا در دسترس نبودند. در بخش عکس‌ها نیز کاربران می‌توانند با گستره‌ی انتخاب وسیع‌تری تصاویر را برای ساختن ویدیو انتخاب و ویرایش کنند. هم‌چنین موسیقی‌های متنوع‌تری را می‌توان برای این ویدیوها انتخاب نمود. به علاوه در قسمت Spotlight  گوشی از این به بعد قسمت عکس‌ها را نیز به لیست جستجو اضافه شده است. این قابلیت از سیستم اختصاصی یادگیری ماشینی اپل بهره برده  است.

آپدیت‌ها و به روزرسانی‌های اپل در این مرحله بسیار جذاب به نظر می‌رسند. باید اما منتظر بود تا در اواخر سال میلادی جاری به طور رسمی و نهایی، وارد بازار شود.

 

 

حالت‌های Focus modes در iOS  15

 

اپل برای کاربران خود حالتی را در نظر گرفته است که به کمک آن می‌توانند نوتیفیکیشن‌ها و اعلانات خود را طوری مدیریت کنند؛ که علاوه بر دسترسی راحت‌تر به آن‌ها، مانع از بر هم خوردن تمرکز به این وسیله شوند. شما به این صورت قادر خواهید بود تا پیام‌ها و اعلانات خود را بر اساس لیست مخاطبین خود مرتب نمایید.

در مورد این امکان جدید باید گفت که سه حالت مختلف فوکوس مد: حالت کار، حالت زمان خواب و حالت خصوصی را شامل می‌شوند. شما می‌توانید به سادگی، مخاطبین خود را در این سه دسته طبقه‌بندی کنید و به این صورت، بهتر به پیام‌های آن‌ها دسترسی خواهید داشت. البته حالت Focus Status هم وجود دارد که در این حالت، افراد نمی‌توانند با شما تماسی از طریق برنامه‌های پیغام‌رسان برقرار کنند و گزینه  در «دسترس نیستم» را مشاهده خواهند کرد.

با فعال کردن این گزینه حتی استاتوس شما در فیس‌بوک و تلگرام نیز به حالت «در دسترس نیستم.» تغییر خواهد کرد. بنابراین مخاطبانی که در حالت فوکوس مد برای شما پیامی ارسال کنند؛ با عبارت «delivered quietly» مواجه خواهند شد. اما در هر حال اگر یکی از مخاطبان شما مایل باشد تا در همین وضعیت هم شما را از پیامی مطلع کند؛ می‌تواند با فعال کردن گزینه‌ی «notify anyway» این کار را انجام دهد. نکته‌ی قابل توجه آن جاست که در حال حاضر فعلا فقط در برنامه پیغام رسان اختصاصی Messages اپل امکان استفاده از این قابلیت وجود دارد.

 

متن زنده (همراه با نسخه اپل از گوگل لنز)

 

شما می‌توانید با کمک گرفتن از این قابلیت جذاب، به سادگی متن‌های موجود در عکس‌های خود را جدا کرده و از آن‌ها در مرورگر یا هر جای دیگری استفاده کنید. به این ترتیب اگر بخواهید از روی یک عکس، شماره‌ی تلفنی را بخوانید؛ به راحتی می‌توانید از این امکان جدید اپل بهره ببرید. امکان ترجمه کلمات خارجی نیز وجود دارد. این قابلیت در حقیقت عکس‌العمل اپل به گوگل لنز است. البته گوگل لنز مدت زیادی است که در دسترس کاربران قرار دارد.

برای استفاده از این گزینه، حتی نیازی به عکس گرفتن از سوژه‌ی مورد نظر را هم ندارید. تنها کافی است تا دوربین خود را به سمت آن بگیرید. آن وقت نماد کوچکی که پایین صفحه قرار دارد؛ اطلاعات متنی را در اختیار شما قرار می‌دهد. تفاوت «متن زنده» با گوگل لنز در آن است که امکان جدید اپل، فقط در عکس‌ها و تصاویری فعال می‌شود که متن زیادی در آن به چشم می‌خورد. در حالی که گوگل لنز می‌تواند حتی یک حرف را هم از داخل تصویر تشخیص دهد.

 

فیس تایم: SharePlay، به اشتراک گذاری صفحه و سیستم صوتی فضایی

 

شاید بتوان گفت؛ با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا و مجازی شدن بیشتر ارتباطات کاری، خانوادگی و دوستانه، بهتر بود اپل زودتر از این قابلیت رونمایی می‌کرد. اما حالا هم دیر نیست و باید از آن استقبال کرد! این قابلیت جدید اپل، به کاربران اجازه می‌دهد تا هنگام برقراری تماس‌های تصویری فیس تایم هم ویدیوی در حال پخش خود را تماشا کنند و حتی آن را با مخاطبین خود نیز به اشتراک گذارند. بنابراین کاربران اپل از این به بعد می‌توانند هم‌زمان با دوستان خود فیلم مورد‌علاقه‌شان را تماشا کنند. البته لازم به یادآوری است که برای استفاده از این قابلیت، همه‌ی کاربران باید اشتراک برنامه‌ی پخش فیلم مورد نظر را داشته باشند.

Screen sharing هم قابلیتی مشابه است که به کاربران امکان آن را می‌دهد تا صفحه‌ی موبایل خود را با هم به اشتراک گذارند و به عنوان مثال یک وبسایت یا مثلا صفحات اینستاگرم را با هم چک کنند.

دیگر امکانات جدید فیس تایم نیز عبارتند از قابلیت اضافه شدن کاربران غیر اپل به مکالمه‌ی تصویری و هم‌چنین سیستم صوتی فضایی. برای استفاده از این سیستم صوتی جدید نیز همه‌ی کاربران فیس تایم باید نسخه‌ی بتا را بر گوشی همراه خود نصب کرده باشند. سیستم صوتی فضایی به آن معناست که شما می‌توانید صدای مخاطبان خود را بر اساس ترتیب قرار گرفتن تصویر آن‌ها بر صفحه‌ی نمایشگر دریافت نمایید.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: اپل , آیفون , اپ استور , امنیت اطلاعات کاربران , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : صبا

عواملی که باعث سوختن سیم کارت می‌شوند

نمیدانم شما هم مثل من از آن دسته کاربرانی هستید که بر این باور بودند سیم کارت ها دارای عمر مفیدند و پس از مدتی به طور کاملا اتفاقی خراب میشوند و دیگر به اصطلاح خودمانی به شانس بستگی دارند و مانند گوشی‌ها نمیتوان اعمالی را انجام داد تا از سوختنشان جلوگیری کنیم البته اینکه موقعیت قرارگیری سیم کارت در اکثریت گوشی‌ها به شکلی‌ست که در، درونی‌ترین قسمت تلفن‌همراه ما قرار دارد و از آسیب‌های متداوم و طبیعی همچون ضربه افتادن خیس شدن و.. در امان است به این باور دامن میزند اما باید خدمتتون عرض کنم این باور کاملا اشتباه بوده و سیم کارت نیز مانند گوشی به دلایل مختلفی اسیب میبیند اما پرسش این است که به هیچ وجه امکان ندارد که سیم‌کارتی کاملا به صورت اتفاقی خرا شود

ما در این مقاله به بررسی این موارد میپردازیم

 

 البته دلایل سوختن سیم کارت به این عوامل محدود نشده و عوامل محیطی نیز تاثیر بسزایی در عمر مفید آن خواهد داشت. برای مثال قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا رطوبت سبب از رده خارج شدن سیم کارت ها می شود. بنابراین لازم است کاربرانی که در مناطق شرجی و نزدیک دریا یا در فضاهایی با حرارت بالا زندگی یا کار می کنند آمادگی پذیرش عمرکوتاه سیم کارت خود را داشته باشند.

هر چند مسئولان مخابراتی معتقدند سیم کارت ها عمر استانداری ندارند و امکان سوختن سیم کارت بدون دلیل وجود ندارد، ولی گزارشاتی از دفاتر خدمات امور مشترکین در خصوص سوختن بدون دلیل بعضی از سیم کارت ها منتشر شده است که ظاهرا تاریخ مصرف آنها به پایان رسیده است. در مواردی نادر هم شبکه‌های مخابراتی با  مشکلات فنی مانند تنظیم نبودن تشعشعات، عدم تنظیم صحیح فرکانس های آنتن‌های BTS و یا نوسانات برق مسئول سوختن سیم کارت ها می باشند. همچنین پانچ غیر اصولی سیم کارت ها توسط کاربران یا فروشندگان تلفن های همراه از دلایل عمده از رده خارج شدن آن ها می باشد.

به گفته ی داود زارعیان، مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در مواردی تولید کنندگان هم در بروز این مشکل مقصر بوده چرا که گوشی های غیر استاندارد با تغییر ولتاژ دریافتی سیم کارت باعث سوختن سیم کارت می شوند. علاوه بر این استاندارد بودن سیم کارت هم بسیار مهم می باشد تا در زمان فعال شدن مشکلاتی برای کاربر ایجاد نکند.

 نصب بازی یا نرم افزارهای ناشناخته یکی از اصلی ترین عوامل ویروسی شدن گوشی موبایل و سیم کارت می باشد. این ویروس ها عموما با شماره گیری های ناخواسته یا ارسال پیامک های متعدد باعث ایجاد اختلال در تلفن همراه شده که ممکن است نتیجه آن سوختن سیم کارت نیز باشد. استفاده از اتصال های مستقیم غیر امن مانند بلوتوث، اینفرارد و وای فای از دیگر عوامل انتشار ویروس ها به شمار می‌روند.

از طرف دیگر نحوه نگهداری نیز تاثیر مستقیمی در میزان کارایی سیم کارت ها دارد. لذا دور نگه داشتن سیم کارت از حرارت، امواج شدید و ضربه، جلوگیری از تغییرات ولتاژ با استفاده از شارژرهای استاندارد و دقت در قرار دادن سیم کارت از عمده ترین عواملی است که عمر مفید پنج ساله سیم کارت ها را افزایش داده و لازم است کاربران نسبت به آن هوشیار باشند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز



:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت همراه , اپراتور همراه اول , رندباز , خرید و فروش سیم کارت , ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()